BayerAle - innspel?

Nordtvedt si bayeroppskrift http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,9710.msg91188.html#msg91188 ser forlokkande enkel ut. Berre lagermalt meiska på 67 og Roasted barley 50 g for farge. Eg tenkjer meg US05 sidan eg ikkje har god nok kontroll på lagertemperaturar, Columbus kokt 90 min til 25 IBU så ØKH ikkje grin over altfor bittert øl. Eg har litt brown malt og. Vil det bidra med noko ein ønskjer i eit øl som skal ligna på bayer?
 
prøvde meg på en "ale-bayer" for litt over en måned siden, med california common gjær.
selv om cal-common gjæren er kjent for å være lager-aktig synes jeg nok den har for fruktig smak til å minne om butikkbayer.
ville nok ha prøvd en gjær med mer maltkarakter; kanskje european ale?
US05 har jeg ikke noen erfaring med.

her er uansett oppskriften jeg brukte:

Volume: 25 liters
OG: 1053
FG: 1010
Alcohol: 5.6 % by vol.
Colour: 31 EBC (Copper / reddish brown)
Bitterness: 21 IBU
BU/GU: 0.39

Munich Malt 20 EBC 5000 g
Chocolate (dehusked) Malt 100 g
Pale Malt 7 EBC 500 g

Hallertauer Mittelfruh 5%  40g  60 minutes
Hallertauer Mittelfruh 5% 15g 15 minutes

hvis jeg skulle laget den om igjen, tror også kanskje jeg ville hatt i litt karamellmalt for å dra den mer i retning frydenlund sin bayer, som jeg synes er hakket bedre enn de andre variantene  :namnam:
 
Kølschgjær kan være vegen å gå, type wyeast 2565 eller white labs 029. De gir tilnærmet lager-karakteristikk ved lave temperaturer. Gjæring på 15-16 grader, og bruk alternativet hybrid i mrmaltys calc for utregning av starter. US-05 kan også funke såfremt at du bruker nok og gjærer kaldt nok :)
Jeg brukte nys 45% pils, 45% munchener og 10% crystall i en bayer
 
Takkar for innspel! Ingen tvil om at det er munchener som dreg ølet mest i retning av butikkbayer, men det har eg ikkje. Dei tre sortane eg er oftast borti er Aass, som eg vanlegvis opplever som søtast og mest smaksrik, Hansa sin, tørrast og mest nøytral, og Frydenlund sin, noko midt mellom. Gode øl alle tre, men eg likar Aass sin aller best. Når eg baserer brygget på lagermalt så må eg sjølvsagt meiska litt varmare enn eg ville gjort med munchener. US-05 gir lite frukt og blomar viss det er rikeleg av han og eg klarar å halda han rundt 16 grader. Eg har litt carahell og crystal 120 og, og Crystal 135. Bør eg ha oppi litt av det, eller bør eg ha ein tre fire prosent brown malt oppi i staden? Ti prosent crystal høyrest litt søtt ut for meg som har så lite erfaring, men det er kanskje det som skal til?
 
Mine 10% var vel ca 50/50 crystal 150 og special B (ca 300 ebc) så vidt jeg husker. Så mørke crystal-malter gir ikke så mye ren sødme, men mer i retning av «brent sviske/rosin» som jeg vil beskrive det. Jeg synes dette passer fint inn i bayer, men det er vel en smakssak. sukkerrast på rundt 65 grader ga en fg på rundt 15 mener jeg å huske, og var ca 50.

Ettersom US-05 har så høy utgjæring kan det være lurt å meske litt høyt ja, og/eller bruke litt crystal-malt. Jeg har ikke all verden med erfaring med brown malt, men noen prosent er vel ikke dumt.
Godt øl blir det sikkert  :godtoel:
 
Endre skrev:
Jeg har ikke all verden med erfaring med brown malt, men noen prosent er vel ikke dumt.
Godt øl blir det sikkert  :godtoel:

synes å huske at brown malt gir kjekssmak... litt som amber malt?
 
Hadde 6% brown i ein enkel single Columbus som skal på flasker i kveld, mest for å kjenna kva brunmaltet gjer med smaken. Kjeks er så mangt, dette minna meir om søte Gjendekjeks enn turre Kapteinkjeks. Kanskje tre prosent er nok i lag med like mykje crystal 120, ei klypa med roasted barley eller chocolate tek fargen til passeleg mørkeraudbrun. Er det stor smaksforskjell på dei to sistnemnde når eg berre skal ha i 50-75 gram for fargen?
 
Brunmalt vil nok kunne gi eit meir rista / brent preg enn kjekssmaken frå amber, kanskje også litt meir brent brødskorpe. Er ikkje sikker på om denne gjer seg så mykje i ein bayer for brownmalten er ganske dominerande, men om de nyttar nokre få prosent så vil den truleg ikkje dominere. Iflg. Thomas Fawcetts heimesider passer brunmalt til milds og mørke bittere.
 
Bayerøl... Jeg ville brukt 99% munchener, litt chocolate og en "dash" vanlig pilsmalt for utgjæringens skyld. :)
Bayer er mørk lager, så gjæringstemp og gjær er en annen sak da......
 
Har brygget noen smash bayere med 100% munchener malt (fra 10 ebc til 25 ebc).
Mener personlig at blanding av pils og munchener malt gir et rundere og mer balansert øl enn ved kun å bruke munchener, men er vel smakssak ;)

Min neste Munchener dunkel blir noe i retning:
40% pils malt
55% munchener 25ebc
5% melanoiden malt
Mittelfrüh til 25ibu
0,5g/l mittelfrüh i 20 min
Lagergjær ved 8-10 grader.

Den er et stykke bak i bryggekøen dog :)

Roasted barley smaker litt mer brent/kull enn sjokolade malt. Jeg ville brukt sjokolade malt i denne skulle jeg velge :)
 
Tusen takk for alle innspel. I ein ideell verden hadde eg hatt god tid og råd og temperaturkontroll og alt tenkjeleg utstyr og råvarer, td. Munchener. Ein dag skal eg ha det slik. Men slik den verkelege verden min er no så får det bli ein forenkla variant med lagermalt, tre prosent brunmalt og 50 g chocolate på ei solid 05-kaka. Kanskje lurt å skrapa ut og la nokre desiliter vera igjen? Meisken står og kosar seg, han skal få 90 min medan eg luftar eit par hundar.
 
Det blei 75 gram Chocolate for å ta fargen til 16 EBC i følgje Beercalc. Alt anna eg har bryggja har vorte mørkare enn forventa, medan dette vart litt lysare. Meisken justert med ti dropar Sterkrens pr skylling. Skrapte ut mesteparten av 05-kaka og lot det vera passeleg mykje igjen. Meir varmetap enn forventa i meisken, måtte fylla etter med kokande vatn. Utbyte rekordhøgt over 80%. SG etter fem dagar 1010, og hydrometerprøven smakar lovande. Ein kjenner brunmalten kjem gjennom, men eg har tru på at det vil roa seg ned etter kvart, og blir eit bra øl.
 
Tilbake
Topp