Bazooka filter - Flatt og ubrukelig (nytt)

Fikk bazooka filter i dag, men dette er jo helt ubrukelig slik det er nå. Hvordan skal en få rettet ut denne? Er paddeflat og ikke mulig å rette ut slik at den får den påtenkte funksjonen... Noen som har tips?

phrode skrev:
Fikk bazooka filter i dag, men dette er jo helt ubrukelig slik det er nå. Hvordan skal en få rettet ut denne? Er paddeflat og ikke mulig å rette ut slik at den får den påtenkte funksjonen... Noen som har tips?
Hvis det er finmasket må du trykke det sammen i lengderetningen, ta noen cm av gangen, da klargjør du det og vil se at det åpner seg en del.

Ja en kan rette det ut, men det synker jo kjapt sammen og med litt korn på toppen er en jo sikker på at den blir flat uansett...

Trodde det var litt stivere materiale dette her. På bildene fra butikken ser de jo runde ut...

phrode skrev:
Ja en kan rette det ut, men det synker jo kjapt sammen og med litt korn på toppen er en jo sikker på at den blir flat uansett...

Trodde det var litt stivere materiale dette her. På bildene fra butikken ser de jo runde ut...
Da jeg mesket i kjølebag så kjøpte jeg en sånn: http://www.bryggselv.no/products/bazooka-filter-30cm og tredde den finmaska inni for å unngå sammenklemming under avtapping. Fungerte bra det.

Ja det var noe lign jeg måtte gjøre med min. Jeg brukte et 30 cm rustfritt rør som jeg har borret fullt av hull og satt det inn i filteret. Da fungerer det..

Tilbake
Topp