Alt kan vel styres med en slik dings, men med hvilket formål? Bruke det som gjæringskar f. eks.?
Fikk denne varmeren i går, og brukte den til å skylle med en BB60. Den fungerte veldig greit til det. Fikk koblet den medfølgende slangen til en gardena-kopling, som jeg uansett pleier å bruke sammen med kjøkkenkrana når jeg brygger. Inntaket virket tilfredsstillende. Termostat satte jeg rundt 90, og da viste termometer ca 85-90 når det koblet ut. Da fikk jeg ca 80 grader på vannet som kom ut.
Det var veldig greit å koble til eksisterende slanger på krana, som hadde samme tutt som krana på BB60 (samme kran), og jeg lagde en liten "sparger" av en av slangene til kjøleren som fulgte med BB60. Var i alle fall mye bedre enn å stå med bøtter, spann og kasserolle.
Tingen var ellers fin og blank, men når en gikk den nærmere etter i sømmene, så var det jo ganske så tynne plater, og spesielt lokket bar preg av å være billig. Det samler seg kondens som ikke har noen annen naturlig avrenning enn dit du ikke vil ha den når du tar av lokket. Det er også en stor ulempe at lokket mangler håndtak hvis du tenker å fylle på vann manuelt. Det blir nemlig ganske varmt. Det anbefales uansett å koble det på trykk, men da med mulighet for avkobling når berederen ikke er i bruk.
Alt i alt vel verdt 12-1300 kr. 2500? Litt mer usikker, selv om nytteverdien absolutt er stor.