BB60A - pumpe/filter - tett-> fikse

Jeg bruker den i en ombygd Netthandelen kjele med seperat styreskap. Jeg liker ikke å ha elektronikken der det er som varmest i en bryggekjele. (Jeg har brent opp en innmat og fått strøm fra kjele) 20170324_181413.jpg IMG_20170705_125234.jpg

TMM

Har så langt 3 temmelig humlesvake brygg på min BB30A og pumpa går tett hver gang. Enig i at dette ikke holder mål, den er tydeligvis ikke dimensjonert for formålet. Synd da det ellers er en velfungerende kjele.

Kan noen anbefale en erstatning; som kan settes mer eller mindre rett inn uten mye mikkmakk? Leverer de fortsatt kjelen med ubrukelig pumpe tro...?

Rune Kallhovd

Norbrygg-medlem
TopsFloTD5.jpg

Har nettop byttet ut originalpumpa med en Topsflo TD5 fra Brewshop (TD5 24V magnetpumpe for ølbrygging), og merket enorm forskjell på trykk og flow - super whirlpool!
Originalpumpa er en 220-volts pumpe, og TD5 pumpa er en 24-volts pumpe. Strømforsyning og festebrakett følger med, så eneste ekstra innkjøp er 2 stk. 1/2" NTP slangenipler, og en drøy meter med groveste silikonslange.
Koblet 220-volt inn til strømforsyningen direkte på den gamle pumpeledningen (slik at original pumpebryter fortsatt styrer pumpa), og festet selve strømforsyningen til bunnlokket innvendig (med litt varmeisolasjon rundt).

Tore Wickstrøm

Norbrygg-medlem
Jeg anbefaler alle å bruke silbunn og kjøre wp under nedkjøling da går ikke pumpa tett.
hvis du får litt brumming under kok fjern ringen i midten så står den stødig

Jeg anbefaler alle å bruke silbunn og kjøre wp under nedkjøling da går ikke pumpa tett.
hvis du får litt brumming under kok fjern ringen i midten så står den stødig
Men i bruksanvisningen står det presisert at silbunn ikke skal være i bryggeren under koking. Gjelder ikke dette? Litt kjedelig hvis dette skulle eventuelt gå utover garantien hvis rådet ditt følges.

Noen her på forumet som har prøvd dette?

Sist redigert:
Topp