BB60A - pumpe/filter - tett-> fikse

Jeg bruker den i en ombygd Netthandelen kjele med seperat styreskap. Jeg liker ikke å ha elektronikken der det er som varmest i en bryggekjele. (Jeg har brent opp en innmat og fått strøm fra kjele) 20170324_181413.jpg IMG_20170705_125234.jpg
 
Har så langt 3 temmelig humlesvake brygg på min BB30A og pumpa går tett hver gang. Enig i at dette ikke holder mål, den er tydeligvis ikke dimensjonert for formålet. Synd da det ellers er en velfungerende kjele.

Kan noen anbefale en erstatning; som kan settes mer eller mindre rett inn uten mye mikkmakk? Leverer de fortsatt kjelen med ubrukelig pumpe tro...?
 
TopsFloTD5.jpg

Har nettop byttet ut originalpumpa med en Topsflo TD5 fra Brewshop (TD5 24V magnetpumpe for ølbrygging), og merket enorm forskjell på trykk og flow - super whirlpool!
Originalpumpa er en 220-volts pumpe, og TD5 pumpa er en 24-volts pumpe. Strømforsyning og festebrakett følger med, så eneste ekstra innkjøp er 2 stk. 1/2" NTP slangenipler, og en drøy meter med groveste silikonslange.
Koblet 220-volt inn til strømforsyningen direkte på den gamle pumpeledningen (slik at original pumpebryter fortsatt styrer pumpa), og festet selve strømforsyningen til bunnlokket innvendig (med litt varmeisolasjon rundt).
 
Jeg anbefaler alle å bruke silbunn og kjøre wp under nedkjøling da går ikke pumpa tett.
hvis du får litt brumming under kok fjern ringen i midten så står den stødig
 
Jeg anbefaler alle å bruke silbunn og kjøre wp under nedkjøling da går ikke pumpa tett.
hvis du får litt brumming under kok fjern ringen i midten så står den stødig
Men i bruksanvisningen står det presisert at silbunn ikke skal være i bryggeren under koking. Gjelder ikke dette? Litt kjedelig hvis dette skulle eventuelt gå utover garantien hvis rådet ditt følges.

Noen her på forumet som har prøvd dette?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp