Johnny Seldal
Norbrygg-medlem
Hei, jeg har nettopp mottatt beer brew 30v3. Jeg bestilte en ferdigpakke med ferdig ølsett. Det jeg er litt i villrede på er følgende:
Mitt første brygg blir red ale som fulgte med denne pakkeløsningen. Meske temperaturen på dette settet er satt til 64-68 grader i 90 min.
Det jeg egentlig lurer på er om noen har benyttet den medfølgende oppskriften for brygging og evt. hva resultatet da ble.
- Vedlagte bruksanvisning til Beer Brew 30 illustrerer hvordan en skal brygge med apparatet. Videre er det lagt opp til at apparatet fylles opp med vann (3/4) fullt før en varmer opp vannet til ca 5 grader over den temp en skal meske på. På andre sider om brygging vises til et omtrentlig forhold av vann opp mot antall kg. malt.
- Når det gjelder sirkulasjonspumpen som følger med, er det slik at den skal gå gjennom hele meskeprosessen?
- Videre på vedlagte "oppskrift" er neste skritt etter at mesking er ferdig, og sette termostat til 80 grader og så resirkulerer med væske (regner med at en da benytter sirkulasjonspumpen) i ca 80 min.
- Neste skritt før koking blir da å løfte silkaret opp, og skylle med 7-15 liter vann (80 grader), til apparatet er nesten fullt.
Mitt første brygg blir red ale som fulgte med denne pakkeløsningen. Meske temperaturen på dette settet er satt til 64-68 grader i 90 min.
Det jeg egentlig lurer på er om noen har benyttet den medfølgende oppskriften for brygging og evt. hva resultatet da ble.