Beer Brew 60 - kun grønt lys

kristian sunde

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg har akkurat kjøpt meg en Beer Brew 60 etter å ha hatt en Beer Brew 30 en liten stund. Problemet er at når jeg i kveld skulle bruke den for første gang, så får jeg ikke noe varme i den. Indikatoren på siden lyser kun grønt, slik at den ikke stiger noe i temperatur. Noen som har opplevd lignende?

Hilsen frustrert BB60 eier
 
Hadde noe tull med min én gang, midt under meskingen, og rakk å få litt panikk. Svenskeknappen kurerte det, og jeg er veldig usikker på hva som egentlig skjedde. Men du har sikkert prøvd å slå av og på.

Tror visst ikke jeg kan bidra med noe særlig mer enn dyp medfølelse. Sånt er noe herk!
 
Du må få luft under bryggeren. Sett den oppå noen gryterunderlag, klosser o.l. Og helst få en vifte til å blåse luft under. Det er overopphetingstermostaten som har slått ut. Den nullstilles når temperaturen synker. Har skjedd med meg på 3 brygg, så jeg skal installere en pc vifte under nå.
 
Takk for tipsene. Jeg skal gjøre et forsøk senere i dag. Svenskeknappen er nok forsøkt ja :)
Når det gjelder overoppheting så har jeg aldri klart å få den varm, men skal uansett sette den på noe som gjør at det blir mer luft under den.

Kommer tilbake med konklusjon senere!
 
Aha - da var overoppheting antakelig årsaken den gangen min kuttet ut:). Kjekt å vite! Jeg trer en gammel sovepose ned over kjelen når jeg mesker, og den ble nok liggende nede rundt sokkelen mens jeg skrudde på elementene for å gå opp til utmesk.
 
Når bryggeren står på et bord/stol o.l, så har den absolutt ingen luftgjennomstrømning i elektronikkdelen under. Når den har 100 graders vørter rett over seg, så blir det fort mye varmere under der.

Men til trådstarter: Skjedde dette helt fra start, eller etter en stund ut i oppvarmingen? Viste termostaten antall grader?
Slik som jeg har forstått det, så er det 2 sikringer i en BB. En bimetallsikring som slår seg ut når det blir for varmt, men som slår seg inn igjen når temperaturen synker. Så er det også en annen sikring som skal hindre tørrkoking. Når dette slår ut så går den ikke på igjen før flere timer/når alt er kjølt helt ned, og den kutter strømmen slik at termostaten og grønt/rødt lys ikke lyser. Det er også et problem når det dannes et belegg på bunnen under koking, for da slår sikringene ut mye tidligere.
 
Da fant jeg svaret på min feil. Skrudde opp lokket under og fant at den ene ledningen faktisk ikke var festet. Fikk festet den og nå virker den helt utmerket.

Takk for hjelp og tips!
 
Før dere roper Kinavarer, styr unna.
Jeg kjøpte speidel 50l der var ikke temp sensor festet skikkelig, lekk mellom kjele og varmeelement. Og måtte oppgraderes pga timer startet før kok.
Syns det er litt viktig å nevne at andre kokere heller ikke er perfekte. Hadde mye glede med bb60, men savner ikke manuell sirkulasjon ;-)
 
Ingen Kina rop her :) Har som nevnt hatt BB30 en stund og den har virket helt utmerket, så satser på at nå vil BB60'en fungere slik den skal.
 
Helt topp maskin det og. Pass på å vask det som eventuelt brenner seg fast der hvor varmeelementene er i bunnen. Legg det i bløt med noe lut over natten, så går det bort lett. (min erfaring fra V1) tok varmesikringen da jeg ikke gjorde det.
 
Tilbake
Topp