BeerBug

Har pga manglende tid og anledning ikke fått begynt å leke med min før nå.
Men første inntrykket et vel at dette oppleves mer som en protomodell og at selve gui fortsatt er i beta.

Jeg har fått prøvd den kun i vann tidligere, men idag fikk jeg slengt den oppi en gjærdunk med APA som ble satt igår.
Ser allerede nå at jeg bør gjøre justeringer feks lengden på snøret. Ta en titt hvis du ønsker å se hvordan den oppfører seg :)
https://www.thebeerbug.com/main/index.php?id=20000c2a69044af4 (Fungerer best i Chrome i Ubuntu, har testet FF og Chrome).

Når jeg har kalibrert den i rent vann tidligere så har jeg merket at den hopper opp og ned på SG ettersom tempen i vannet svinger.
Har ikke koblet på den eksterne temp-måleren enda, så vet ikke om denne tar høyde for temp endringer og vil klare å utjevne dette i målingene.

Ser at Odland her inne har vært flink til å rapportere bugs, så mulig han kan gi en bedre oppsummering en meg?
Men min konklusjon blir at dette først og fremst er en gadget for nerden fremfor et presisjonsverktøy. Men det vil absolutt gi en god pekepinne på utviklingen under gjæring og om det er på tide å ta frem oechelsvekten for å ta en presisjons måling.
 
Tilbake
Topp