Belgian wit m/appelsin bruk av ekstraktsett

Eg har vore på Europris og køpt meg belgian wit frå L.K Haaland. Eg trenger litt hjelp før eg setter ølen.
Eg har ikke wit gjær heima. Men har US-05 gjær, kan eg evt bruke dette eller skal eg heller da bruke wit gjæren som følger med pakken?

Eg vurderer å laga ein batch "plain" etter oppskrfta, og ein batch med å tilsette appelsin skall eller evt appelsin kjøtt ( har sitt dette blitt gjort på youtube).

1. Eg lurer først og fremst kva av dei 2 gjærene eg har eg skal bruke.
2. Det eg lurer mest på er korleis eg skal gå fram vist eg skal prøve ein batch med appelsin. - Skal eg bare bruke skall eller bare bruke fruktkjøtt eller begge deler. - Kor mykje skal eg evt bruke på ha på ein 23L batch?

Takker for all hjelp og svar!
 
1. Jeg ville brukt gjæren som er med i settet, den vil gi en mer autentisk wit enn hvis du bruker US-05, som er nøytral.

2. Jeg ville brukt det ytterste skallet (zest) fra 2-3 appelsiner. Bruk et fint rivjern og bare ta med det ytterste orange skallet, ikke det hvite innenfor. Fruktkjøtt vil du ikke merke noe smak eller aroma fra, så det trenger du ikke. Tilsett når det er igjen 5 min av kok.

Ellers skal det være knuste korianderfrø i wit, men det er kanskje med i pakken?
 
1. Jeg ville brukt gjæren som er med i settet, den vil gi en mer autentisk wit enn hvis du bruker US-05, som er nøytral.

2. Jeg ville brukt det ytterste skallet (zest) fra 2-3 appelsiner. Bruk et fint rivjern og bare ta med det ytterste orange skallet, ikke det hvite innenfor. Fruktkjøtt vil du ikke merke noe smak eller aroma fra, så det trenger du ikke. Tilsett når det er igjen 5 min av kok.

Ellers skal det være knuste korianderfrø i wit, men det er kanskje med i pakken?

Tusen takk for svar!

Med ekstrakt sett koker man ikkje opp malt og slikt som når man brygger allgrain. Uten at eg skal sei eg veit mykje. Med eit ekstrakt sett får man ferdig vørter i pose. Så kortid skal eg evt legge appelsinskallet i ølet da? Med ein gang man blander kokt vann og vørter då?
 
Ok, så da er all tilsetning allerede i ekstrakten og det skal kun tilsettes kokt vann?

Da ville jeg ikke tilsatt appelsinskall, da vil jeg tro det er tilsatt når de laget vørter/ekstrakt.
 
Ok, så da er all tilsetning allerede i ekstrakten og det skal kun tilsettes kokt vann?

Da ville jeg ikke tilsatt appelsinskall, da vil jeg tro det er tilsatt når de laget vørter/ekstrakt.

Ja, kun kokt vatn og blande med vørter. Fyll opp med vann til 23L.

Står ingenting om at det er i blandingen....

Så du vil ikkje anbefale å legge ved appelsinskall av 2-3 apelsiner evt når eg blander vørter og kokt vatn. Å la det stå i gjæringsprossesen 7-14 dager før tappimg. Eller legge det ved som mancgjer med humla mot slutten av gjæringen?

Værste som kan skje er at det blir litt meir appelsin smak? Eller vil eg øydelege witen?

Igjen takk for svar
 
Sist redigert:
Hvis du koker appelsinskallet sammen med vannet i 5 min for å desinfisere, så kan du gjøre det.
Er sjelden feil med litt ekstra sitrus :)
 
Ser jeg tilsatte 55g sist jeg brygget wit, men det står ikke hvor mange appelsiner jeg brukte. Så du kan jo kjøpe inn så du har nok, og veie skallet etterhvert som du river det.
 
No har eg lagd 2 batch. Ein batch var orginal oppskrift og ein med 90g fersk appelsinskal som me kokte med 3l vatn som skal blandets med vørteren(ekstraktsett). Men det merkelige var at orginal batch var meir smak på, samt var det nesten ingen hint av appelsin smak i det heile på den me la ved appelsinskall. Kva kan grunnen være til at det nesten ikkje var noko smak på den me tilsatte appelsinskall? Var gode øl, men forventa meir smak på den med la ved ekstra appelsinskall.

Min tanke er at appelsinskallet som me kokte med 3l i 5min før eg balndet det i vørteren mista sin smak i kokeprossesen.

Er det andre måte å tilføre smak til ølet, finnest det stirilt tørket appelsinskall eller andre måter å bevare mest av smaken av raspet appelsinskall?

TIPS?
:)
 
Tilbake
Topp