Er helt enig i hva du sier i posten over Kloakk. Manualen anbefaler utvetydig at falskbunnen bør brukes i tillegg til silbunnen som er en del av meskekaret. Har alltid benyttet begge gjennom hele bryggeprosessen, men neste gang vil meskekaret bli erstattet med en meskepose.
"Denne modellen av RoboBrew blir levert med en perforert silbunn for kjelen. Denne har ikke blitt designet slik at du kan plassere korn direkte på denne, men er designet som et filter for å beskytte pumpen din mot bunnfall, humle, krydder, korn, etc. Dette bidrar betydelig til pålitelighet og drift av apparatet, og det er anbefalt at denne silbunnen alltid er på plass hvis pumpen skal brukes."
MESKEKAR
"Meskekaret består av en toppskjerm og en bunnskjerm. Skjermen har også en gjenget seksjon for justerbare overløpsstenger. Når stangen er skrudd fast i bunnen plasseres den nederste skjermen inne i meskekaret slik at den ligger rett."
Helt til slutt må jeg nesten få rettet - min egen feilaktige rettelse i innlegget mitt over (#42)
Det viser seg nemlig at både falskbunnen, og bunnen i meskekaret faktisk i begge tilfeller benevnes som silbunn i den norske manualen. I den originale, australske manualen brukes dog
"Perforated False Bottom" om den nederste.