Best german tradition malt

Men hvor får en tak i malten?

Jeg er redd det ikke er å få tak i mer:(.

Jeg er litt usikker på historien bak det, men Bryggselv hadde fått tak i et parti av det. De hadde det ganske lenge, for det solgte ikke så godt - ikke så rart all den stund det ikke sto noe informasjon om hva det var på nettsiden deres.

Det er ikke mulig å finne noe om det på sidene til Bestmalz, og jeg tror det var noe de produserte bare en kort periode. Men jeg vet ikke noe sikkert.
 
Jeg er redd det ikke er å få tak i mer:(.

Jeg er litt usikker på historien bak det, men Bryggselv hadde fått tak i et parti av det. De hadde det ganske lenge, for det solgte ikke så godt - ikke så rart all den stund det ikke sto noe informasjon om hva det var på nettsiden deres.

Det er ikke mulig å finne noe om det på sidene til Bestmalz, og jeg tror det var noe de produserte bare en kort periode. Men jeg vet ikke noe sikkert.
Ok, takk for svar, Bryggselv har den med i sin Askers Duvel som jeg tenkte å lage. Men da får jeg finne på noe annet. Tips?
Mvh Terje
 
Tja - om du er ute etter et "tradisjonelt" malt, så er vel kanskje Weyermanns gulvmaltede böhmiske pilsnermalt tingen. Bryggeland fører det: https://bryggeland.no/produkt/ravar...mann-floor-malted-bohemian-pilsner-4-ebc-1-kg

Dyrt, men pilsnerfanatikere mener at det er verdt det:). Jeg skal ikke si at jeg kjenner den store forskjellen - men så har jeg ikke den erfaringa en del andre her har med å brygge pils. Straight Bestmalz pilsnermalt holder, har jeg bestemt meg for. Men det var litt moro med "tradition", da;).
 
Tilbake
Topp