Bestille maltmølle fra USA

Jeg har sendt Don Obenauer en mail for å avklare besparing frakt ved bestilling av tre eller fler.
 
Dette er aktuelt for meg også... fortrinnsvis modell 3D.

Med mindre det er forbundet med uforholdsmessig dyr frakt så er festeplate og trakt også på ønskelista.
 
bas skrev:
Tenkte å bestille en Crankandstein fra USA

http://www.crankandstein.net/index.php?main_page=index&cPath=7
Om andre er interessert er muligens noe å spare på å sende flere samtidig.
Bor i nærheten av Lillestrøm.
Regner med å bestille ila uken så en rask tilbakemelding/avklaring er fordelaktig

Jeg sjekket dette når jeg bestilte min Monstermill, men konkluderte med at det var fint lite å hente på flere møller
Nå var det riktignok slik at jeg kjøpte mm3-v2.0, så frakta gjorde at uansett hva jeg bestilte ekstra også krevde en ekstra pakke..
Sjekk litt hvordan de kan pakke flere først, men antar de som MM kunne ha sendt flere om det gjelder f.eks 2 valsers møller, og ikke 3 valser..
 
Fått svar fra nevnte herre.

Yes. Good idea. Three 2As can go together in a box for the same price on shipping.
DO

Sender bestilling ila uken.
 
Det er jo perfekt. Jeg er med. Kunne vel egentlig tenkt meg plate/trakt også, eller hvordan løser dere andre dette?
 
Jeg hadde tenkt å bestille ren mølle og lage trakt mm selv.

Rent umiddelbart tenker jeg at det må være greiest at de som legger med bestilling også kjøper kun mølle, slik at det ikke blir masse frem og tilbake om hvem som skal betale hva i frakt. Siden herren har gitt tilbakemelding om at tre rene møller funker i en eske, går jeg helst for det.

Fint om de som seriøst vurderer å bli med gir meg beskjed, gjerne på PM.

Kan gjerne betale Don og stå for organisering, men vil gjerne ha noe håndpenger av de involverte på forhånd.
Håper dette er akseptabelt.
mvh
Bård
 
Da har tre personer tilkjennegitt at de skal være med og sagt at de betaler inn håndpenger til meg. Jeg har påtatt meg å bestille og legge ut.
 
Dette sier de om frakt fra Monstermill.

Yes, we are willing to ship mills anywhere in the world that they are needed for folks making homebrew. I have found that the United States Post office provides the least expensive shipping rates for parcels leaving the US. International shipments go via USPS International Priority mail for a flat rate of $45 to anywhere that USPS goes. (Canadian customers pay only $30) Our shopping cart can handle international transactions, all you need to do is use the shopping cart on this web page, and shipping charges will be added correctly, as long as you're ordering only one mill. If you would like to order more than one mill, please send us an e-mail for a shipping quote. Generally we can send as much as one MM-3 and one MM-2 mill or less for one shipping charge of $45. Any 2" mill will have to ship by itself, as well as two MM-3 mills. If you are also purchasing a base/or hopper for your mill, the shipping cost may increse substantially. Please see the order info page for detailed information. If there are any taxes or duties due to your government, you will be responsible for them. Its usually easy to call your local customs office, and inquire about duties for imports to your location.
 
da jeg bestilte så fant jeg og den veldig hyggelige Don ut at det ville lønne seg å sende 3 stk samlet direkte fra usa til meg, eller 5 stk via jetcarrier. jeg gjorde det siste, det fungerte bra.
jeg foretrekker jetcarrier. mulig jeg er paranoid, men jeg syns det blir veldig uoversiktelig da et random firma skal ta gebyrer for fortolling (det skjer da verdien på forsendelsen er over 1000NOK)
 
Tre møller bestilt og betalt. Tilsynelatende er de ikke lagervare....

That gets it, Bard. The tracking # will come from www.USPS.com when the mills go in the mail. They should be ready to send in a week or two.
Thanks.
 
Tre møller mottatt og en overlevert tilsynelatende fornøyd mottager. Siste mølle er avtalt hentet ila neste uke.
Til informasjon for andre som vurderer samme tilnærming ble stykkprisen ca 800 inkl alt.
 
Meget fornøyd mottager =) Den er allerede testet, og første brygg er satt. Utrolig effektiv liten sak.

Nok en gang, takk for god hjelp!
 
bas skrev:
Tre møller mottatt og en overlevert tilsynelatende fornøyd mottager. Siste mølle er avtalt hentet ila neste uke.
Til informasjon for andre som vurderer samme tilnærming ble stykkprisen ca 800 inkl alt.

Hm, det var ca det jeg hadde regnet meg fram til (850 trodde jeg, så 50 kr billigere er bonus). Det ble frakt internt i Norge i tillegg da, om de to andre ikke bodde i umiddelbar nærhet? Ser for meg at jeg kan finne to andre i Trondheim som er interessert.
 
Tilbake
Topp