Fellesbestilling fra Crankandstein / Maltmøller

Iffuer

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg skal bestille varer fra Crankandstein.  Hvis det er noen som trenger noe derifra og som vil være med å spleise på fraktkosten så send meg en PM før søndag 7/2 kl 2000.

Se link for priser etc:

http://www.crankandstein.net/
Iffwer
 
har akuratt den mølla der bestilt fra usa. den er etter min erfaring helt super, men hvis du tenker på å motorisere den anbefales en kraftig motor. jeg bruker en drill på 850W, og jeg må strupe malttilførselen i starten for at den skal greie å dra den i gang. når den først har begynt å rotere er det ingen problemer da.... ;D
Mølla knuser 4-5 kilo malt på no-time... og kjempefornøyd med resultatet. skal kjøre gjennom en batch på 4,7 kilo i morgen, skal ta bilde av malten etter knusing og poste her...
 
Leif Ketil skrev:
Hva med 2 eller 3 valser på mølla?

Mvh

Leif Ketil

3 valser gir et jevnere resultat enn 2, men når det er sagt, kalrer man seg helt supert med bare to som hjemmebrygger. Jeg har en Crankandstein A2 (to valser, trinnløs justering, Crankandsteins billigste modell), og den fungerer helt supert. Mindre fancy enn andre utgaver, men helt topp. Justeringen er problemfri, da det er festet en bøyle mellom de to skruene man skal justere, og med en følekniv finner man lett ønsket åpning.
 
Vi si meg enig med Gahr. Har en 2D som fungerer utmerket og den er grei nok å justere.
Ivar Johan
 
kommer forsinket bilde av ferdig malt fra crankandstein 2A mølle kjørt på fabrikkinstilling av valsene
 

Vedlegg

  • malt.jpg
    malt.jpg
    649,5 KB · Sett: 394
Da er møllene i Norge. Vi var tre stykker som alle bestilte Crankandstein 2D med beholder, sveiv og monteringsplate.  Hele stasen kom på 1465,- pr stk.  med moms, baller og eikeløv hentet på Posten.

Må legge til at mølla ser ut som en million $$$$ - nå gjenstår bare litt "kvalitetssikring" ;D
 
Du får vel montere på en gammel vaskemaskinmotor eller noe? Pass på at opm ikke overskrider 300. Gratulerer! Ønsker meg en sånn jeg og  :skitbra: Men får vel greie meg med den jeg har til den flyr i biter.
 
SKÅL!......for Iffwer!!!

Han tankte tanken, gadd å tilby hjelp, organiserte, informerte og gjennomførte på en helt _knall_ måte!

Nå er godsakene trygt bragt hjem og jeg gleder meg (nok en gang...) som den store ungen jeg er.

Iffwer - takk for innsatsen.

Morten M
 
Må slutte meg til skålen for Iffwer  for ypperlig initiativ.


Leif Ketil

EDIT: Tråden er nå flyttet til 'Utstyr' for senere referanse og videre diskusjon. Mvh Webmaster
 
Tilbake
Topp