Norbrygg Oslo inviterer til årets første flaskekonkurranse i klassene Lys Ale og Hveteøl.

Rasker med meg en bringebærsurøl (Eik&tid-kultur) og noe som enten er en Lite-pils eller alkoholfri (kaldekstrahert). Rekker ikke allverden, men håper det er en delegasjon som kan hilses på! :)
Og det var det:). Det blei en veldig hyggelig - og lærerik - utveksling av smaksprøver. Godt øl og hyggelige folk, sånn jeg alltid opplever det i Norbrygg-sammenheng. Og så blei det en liten tur ut etterpå, hvor vi traff et par andre gamle norbryggere.

Kort sagt en kjempetrivelig hjemmebryggerkveld. Og da er det ikke så farlig hvordan det går i konkurransen:). Det er sånt som dette som er det viktige.

Det er OM av samme slag i høst, og jeg håper på en like hyggelig innlevering/kveld da også. Det bør da kunne bli en fin tradisjon?

Nydelig bringebærsurøl, Andy:).
 
Hei alle sammen.

Vil bare minne om at siste frist for innlevering til denne konkurransen er i kveld kl 2200 hjemme hos meg. Setter pris på at man sender en SMS på 93006682 hvis noen har planer om å stikke innom med bidrag i kveld. Adressen er Ruths Vei 24, 0980 hvis noen planlegger å komme innom.

peram
 
Hei alle sammen.

Vil bare minne om at siste frist for innlevering til denne konkurransen er i kveld kl 2200 hjemme hos meg. Setter pris på at man sender en SMS på 93006682 hvis noen har planer om å stikke innom med bidrag i kveld. Adressen er Ruths Vei 24, 0980 hvis noen planlegger å komme innom.

peram
Hei

Er det planlagt noe tidspunkt for bedømmelse og resultater enda?
 
Veldig gøy med konkurranse og dommerskjema. Dette var første konkurransen jeg var med på og det er en ting jeg ikke helt forstår. Hva er det som avgjør hvilke øl som går videre til finalen? Det er jo flere øl som ikke gikk videre, men som har en høyere score enn de som endte opp med å gå videre til finalen?
 
Jeg stusser også på det som oppgis som flight 2. Det er gått 3 øl videre derfra men ikke de 3 med mest poeng. Det er vel litt rart om de er i samme flight? Så tenkte jeg det hadde med opprinnelig påmeldt klasse å gjøre, men ser ikke logikken der heller. Min apa fikk betydelig mer poeng enn den apa’en som gikk videre om ikke jeg har blingset kraftig på resultatlista. Vet ikke om det må ha skjedd noe feil? WIT’n min gikk imidlertid videre med en mye dårligere poengsum og den var tilsynelatende i samme flight.
 
Veldig gøy med konkurranse og dommerskjema. Dette var første konkurransen jeg var med på og det er en ting jeg ikke helt forstår. Hva er det som avgjør hvilke øl som går videre til finalen? Det er jo flere øl som ikke gikk videre, men som har en høyere score enn de som endte opp med å gå videre til finalen?
Hei.

Siden jeg ikke er dommer selv og kun arrangør så overlater jeg til dommere på hver enkelt flight å avgjøre hvilke som sendes videre til finale. I utgangspunktet så bestemte de at beste øl i hver kategori skulle gå videre.

Dessverre dobbeltsjekket ikke jeg poengsummene så dene gangen ble det dessverre gjort en feil med tanke på hvilken APA som gikk videre til finale. Beklager så mye, og skal notere meg i dreieboka at man *alltid* skal dobbelsjekke poengsummer heretter.

peram
 
Sist redigert:
Hei.

Siden jeg ikke er dommer selv og kun arrangør så overlater jeg til dommere på hver enkelt flight å avgjøre hvilke som sendes videre til finale. I utgangspunktet så bestemte de at beste øl i hver kategori skulle gå videre.

Dessverre dobbeltsjekket ikke jeg poengsummene så dene gangen ble det dessverre gjort en feil med tanke på hvilken APA som gikk videre til finale. Beklager så mye, og skal notere meg i dreieboka at man *alltid* skal dobbelsjekke poengsummer heretter.

peram
Du kan da ikke noe for dette Per Arne. Jeg bare stusset på det selv. Selvsagt litt surt å komme på 4. plass med min i følge dommernes dårligste øl. Spesielt når jeg vet at min beste egentlig skulle vært med videre, men sånn er livet innimellom. You win some, you loose some. Prøver igjen på mørk ale jeg:)
 
Tilbake
Topp