Bestille poste restante fra Sverige

Nord

 
Jeg ser i den tråden at det snakkes om at folk handler fra Danmark og frakter det til Strømstad.
Hvordan foregår det i praksis? Hvordan oppretter jeg en postboks i sverige? Koster dette noe?



Petter
 
Du bare ber Svante hos Humlegården sende det f.eks til postkontoret i Strømstad, værre er det ikke. Du henter det bare ut der som en postpakke.

Du bør betale på forskudd for å unngå oppkravsgebyr, og er pakken stor kommer den på et annet postkontor i Strømstad som bare er opperativt hverdager. Dette bør selvsagt sjekkes. Vet at Grove her på forumet har hentet et annet sted i Sverige uten problemer, han kan sikkert fortelle.

Send Grove PM da  :idea:
 
Jeg har bare bestilt fra Humle.se til Charlottenberg, men prinsippet er jo det samme. Du bestiller til en av følgende adresser:

  <DITT NAMN>
  Poste Restante
  452 31 STRÖMSTAD
  SVERIGE
 
  <DITT NAMN>
  Poste Restante
  673 01 CHARLOTTENBERG
  SVERIGE

  <DITT NAMN>
  Poste Restante
  672 01 ÅRJÄNG
  SVERIGE

Jeg har måttet betale på forskudd via nettbank til SWIFT-adressen deres, men dette har vært enkelt. Det har tatt en tre-fire dager før pengene har vært mottatt, så bestill litt i forveien.

Du får et pakkenummer av avsender slik at du kan følge med på posten.se for å se hvor pakken befinner seg til enhver tid. Når pakken er framme kan du plukke den opp på Företagscenteret på stedet du fikk pakken sendt til, sannsynligvis en av de tre under:

  Posten Företag Strömstad, Skolgatan 1, Strömstad, Må-Fr 8.00-18.00, Företagscenter
  Posten Företag Charlottenberg, Industrigatan 6 C, Charlottenberg, Må-Fr 8.00-10.00 14.00-18.00, Företagscenter
  Posten Företag Årjäng, Snickaregatan 7, Årjäng, Må-Fr 8.00-10.00 15.00-18.00

Merk at disse bare har åpent på hverdager...
 
Det kan også være nyttig å være klar over at pakken blir liggende på postkontoret i 30 dager før den evt. blir sendt i retur, så hent den innen 30 dager etter ankomst.
 
Hallo.
Jeg hentet en pakke fra Hummlagården på posten i Torsby ,hadde et erende der.Var som trådstarter noe skeptisk til hvordan dette ville gå men fulgte instruksene fra folkene på Hummlagården , Jeg fikk også pakkenummeret slik at jeg kunne gå inn på en mailadresse posten Sverige og følge pakken helt frem.Dette var helt uproblematisk så dette er ikke siste gang jeg bestiller noe på denne måten det er jo helt idielt å kombinere med andre gjøremål.

PS billig er det også.
 
ja det har jeg gjort noen ganger også, men til strømstad da. bestilte faktisk poste restante fra humlegården idag.
det jeg lurer på er hvordan er  det å bestille poste restante fra maltbazaren til strømstad. i ogmed at begge er i eu, blir det da noe toll eller moms, eller blir det ikke noe
forskjell fra å bestille fra sverige til sverige??
 
Innad i EU er det tollfritt så det skal gå greit å sende til Sverige fra Danmark. Postkostnader kan være litt høyere for de er nok påvirket av at det sendes internasjonalt, selv om det sikkert ikke er den store forskjellen.
 
Det er riktig som Eduard skriver. Jeg har selv bestilt fat fra maltbazaren med leveringsadresse poste restante Strømstad. Ingen toll eller avgifter - kun frakt å betale
 
Med et lite forbehold om sviktende hukommelse: Første gang jeg handlet fra humle.se sendte jeg det til en kollega i Sverige. Det var med svensk moms og gebyr for overføring av penger. Andre (og foreløpig siste) gang fikk jeg det hjem. Uten svensk moms, men med norsk. Dessuten betalte jeg med Pay-Pal(så på nettsidene at det var en mulighet selv om den ikke dukket opp under bestillingsprossessen. Men det funket fint). Så det ble ikke så mye dyrere, men mye enklere.

janh
:samenvol:
 
Humle.se har nylig skaffet seg en norsk bankkonto, så nå går det både raskere og er billigere.
 
Har gjort det mange ganger. Helt problemfritt. Som å overføre penger til en hvilken som helst konto. Du får bekreftelse på at pengene er mottatt etter et par dager, og da er varene på vei. Humlegården er en fin nettbutikk.
 
Ver merksam på at postkontoret i Strømstad er lagt ned. Pakken vil kome til pakkemottaket som ligg i eit industriområde. Dette mottaket er berre opent på kvardagar til klokka 1600.
 
Det er oppe til 1800 hver hverdag.
var der borte om torsdag. visste ikke at de var flyttet, så jeg kjørte rundt i mørket i en time for å lete. spurte sikkert 10 forskjellige om veien.
ble mer og mer desperat.. tilslutt klokken 1745 var jeg der.. puh..

ikke lett å finne frem når det regner og er mørkt.
 
Ett spørsmål.

Om jeg bestiller fra danmark, med poste restante i Strömstad, hvordan er det med toll og moms og slikt?


MJ
 
Henrik1984 skrev:
Det er oppe til 1800 hver hverdag.
var der borte om torsdag. visste ikke at de var flyttet, så jeg kjørte rundt i mørket i en time for å lete. spurte sikkert 10 forskjellige om veien.
ble mer og mer desperat.. tilslutt klokken 1745 var jeg der.. puh..

Hva var så adressen...?
 
Tilbake
Topp