Better bottle - ryktet er bedre?

Leffe skrev:
Drikker ikke vannet, det er det andre som tar seg av ;) Har nesten tilgang på nok av disse så jeg kun trenger å bruke de en gang. Så da trenger man ikke tenke vasking. Er det fortsatt verdt å prøve seg på tro? Tror det er Olden flasker vi har.

Returnere de i recyclinga med gjærkaka ja? :)
Jeg ville ha prøvd, årsaken til at jeg ikke har gjort det enda er at de koster 100 spenn, og betterbottle'n koster bare 349.. så jeg endte opp med en speidel-dunk til 385, pluss krane til 162, og gjærlås til 49, totalt 596 spenn fra Petit. 30 liters dunk da, men tror nok den blir bedre alt i alt.

Leffe skrev:
Drikker ikke vannet, det er det andre som tar seg av ;) Har nesten tilgang på nok av disse så jeg kun trenger å bruke de en gang. Så da trenger man ikke tenke vasking. Er det fortsatt verdt å prøve seg på tro? Tror det er Olden flasker vi har.
Jeg gjærer andre brygget nå på vanndunker. Funker bra for meg.

Noen som veit om det er pant på de flaskene? Mulig noen blir gærne hvis jeg plukker med meg en haug...

Leffe skrev:
Noen som veit om det er pant på de flaskene? Mulig noen blir gærne hvis jeg plukker med meg en haug...

Prøvde å kjøpe av en vannleverandør, det var pant på de, men de var allikevel ikke til salgs....

roba skrev:
Leffe skrev:

Prøvde å kjøpe av en vannleverandør, det var pant på de, men de var allikevel ikke til salgs....

Hvis du mister de, så må du betale panten.. :)

Leffe skrev:
Mener det er 80 eks mva i pant. Ble fratrukket leveransen når de tok tomme i retur. Sa nettopp opp avtalen til fordel for vannkjøler koblet til nettet med UV.

Google ga meg ingenting tilbake på BB+gjæringslås..

Plukket opp en BB til 175 kr idag, så da blir det endelig sur fotsvette på meg.

Men, hva bruker man for å proppe igjen tuten på dette? Kommer til å stå stå i noen måneder med diverse.

Bryggselv har ikke BB eller tilbehøret. Vinogbar har hatt det men har vært utsolgt i over et år nærmere to år for tilbehør

Så du må nok utenforlands.

Evt. en silikonpropp og vannløs vannlås fra Bryggselv.

Oh, er det kanskje ikke BB jeg har fått meg da. Er iallefall PET-flaske med oksygentett plastikk stod det.

Har også en slik. Den er ikke kompatibel med BB i halsen. Fordi vann tørker ut over tid, når den stå for seg selv under en trapp.

Nei, det er ikke bare det. Vanlige gjærlåser slipper inn litt oksygen, og det ønsker du ikke når du lager sur fotsvette.

Tilbake
Topp