Noen som har prøvd dette? Forsøkte dette for første gang idag. Rørte godt mens jeg varmet opp mellom stegene, men det brente seg i bunn av kjelen. Noen tips?
Nei har ikke merket noe negativt med smaken pga dette. Hadde skiftet ut gryta da.
På det meste har "svimerket" vært ca 5 cm i diameter.
Er forsiktigere med varmen på de med hvete.
Jeg har stegmesket en del. Gjør det ved å tilsette kokende vann i mesken. How to Brew inneholder relevant matte. Det fungerer bra så lenge du har nok plass i kjelen. Nå for tiden bruker jeg stort sett kun single infusion, av og til med mash-in, bare fordi det er mindre styr, og jeg synes ølet fortsatt blir godt
Jeg bruker en damprist fra coop i min 19liters kjele. Tror rista har ca 28cm i diabetes. Bruker en pumpe fra ebay og ekstern induksjonsjokoladeplate.
Kjører full pupp på plata mens jeg sirkulerer mesken. Tar omtrent 1-2min per grad. Klarer fint å få til stegmesk og utmesk, samt klar vørter. Vurderte å montere pid'en. Men dette funker såpass bra at jeg heller bruker den til en dedikert sous vide-boks.
Jeg bruker en damprist fra coop i min 19liters kjele. Tror rista har ca 28cm i diabetes. Bruker en pumpe fra ebay og ekstern induksjonsjokoladeplate.
Kjører full pupp på plata mens jeg sirkulerer mesken. Tar omtrent 1-2min per grad. Klarer fint å få til stegmesk og utmesk, samt klar vørter. Vurderte å montere pid'en. Men dette funker såpass bra at jeg heller bruker den til en dedikert sous vide-boks.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.