Har leite meg ihjel etter dette sukkeret nå og etter Meny og Helgø slo seg sammen har jeg ikke funnet det her i distriktet. Skal brygge ekstremstout i romjulen og antar en forsendelse fra Kinsarvik ikke kommer i tide. Noen som vet om noen plasser i Stavanger og Omegn?
Et lite tips for fremtiden: Når jeg er i nærheten av en butikkjeden Tesco(ligger omtrent på hvert gatehjørne i feks London) bruker jeg å plukke med meg noen pakker muscovado og molasses. De sukkertypene syns jeg helt klart løfter smaken og gir bedre utgjæring for f eks mørke ale, porter og stout. Billingtons kun vel 10 kr for halvkiloet hos Tesco. Se link. I Danmark får man også kjøpe dette til en rimelig pris i de fleste butikker. I Norge sliter jeg med å få tak i det.
Ellers eneste tipset jeg kan gi er om du kjenner noen som bor på østlandet så kan ultra.no skaffe alt av varer. Det de ikke har i butikken bestiller de til deg hvis du spør.
Kanskje det samme gjelder Meny - bare spør butikksjefen?
Billingtons molasses sugar er urafinert rimlig reint sukker fra starten av produksjonen.
Vanlig melasse er reststoffene etter raffinering av hvitt sukker og har ett lavt innhold av sukker ? (Brukes mye til dyrefor, rom produksjon osv....)
Takk til den i tråden som kom med London tipset
Har planer om en øltur i løpet våren
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.