1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Bjorleik 2015: Dato og tema for Bjorleik 2015 er klart

En tråd i 'Andre begivenheter' startet av JensD, 26 Jun 2015.

1. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Noko som ein del slit med å skjøne her er kvifor me nemner bryggeteknikk og kjenne utstyr. Skal du treffe i nærleiken av tala, må du kjenne utstyret ditt. Når alle nyttar same oppskrift, er oppskriftutvikling og fancy spesialingredienser av bordet, det dreier seg om å lage eit godt og ikkje minst feilfritt øl under tilnærma ame føresetnader. Kan og nemne at pakking og unngåing av oksydering er viktige faktorar for å lukkast.

Stig Aa. liker dette.
  2. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Klager fortsatt på at tørrhumle skal i på dag seks.Jeg føler jeg er en gentleman, holder meg til avtaler, men denne dag 6 er bare tullete egentlig.

Stig Aa. liker dette.
  3. Stig Aa.

Stig Aa.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Eller: en gentleman lager ølet slik at det smaker best? James Bond hadde ikke brydd seg om slike regler...

4. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Som sagt, sjå på det som rettleiande. Veiledende, som det heiter på sidemål. Eg meiner då kun punktet med dag seks.

5. TerjeR

TerjeR
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Eg brukar å tenke at Noonan brukar litt høgare verdier ved 60min enn Tinseth. Eg legg meg på 80-85% av Noonanverdien og det har funka bra når eg har brygga etter 7F oppskrifter.

Tor-Henning liker dette.
  6. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

James bond ville ikke dolket deg i ryggen. Han hadde ventet til du snudde deg for å gi beskjed først.

7. TerjeR

TerjeR
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kva opplysningar ønskar domarane at vi fører opp på "etiketten" i år sidan vi bryggar same ølet heile hurven?

8. JensD

JensD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

9. Benjamin.Londal

Benjamin.Londal
    Expand Collapse
    Dommer

Har jeg oversett noe eller står det noe sted skrevet hvor mange flasker som skal leveres inn? Regner med det er 3?

10. Benjamin.Londal

Benjamin.Londal
    Expand Collapse
    Dommer

Stryk siste! Fant det under Konkurranseregler

11. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

12. JensD

JensD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Påmeldingen er nå åpen! Gå hit for å melde på øl: https://konkurranse.norbrygg.no/fk/register_beer

Flere av feltene i påmeldingen er obligatoriske. Skriv "Ingen endring" der hvor informasjonen er helt lik som i konkurranseteksten.

13. Roger Garshol

Roger Garshol
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det kan være jeg overser noe men er type bitterhumle definert for konkurransen?

14. Sotrajohnny

Sotrajohnny
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du kan selv velge hvilken bitterhumle.

Del denne siden