• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Blichmann Beergun selges

Med noe slanger og t-ledd. Det som trengs for å fylle øl og reservepakninger.

650 kr. Nannestad. Kan leveres strekningen gardermoen oslo.
 
Jeg har lyst til å kjøpe og prøve mottrykksfyller. Kommer sikkert ikke til å bruke den heller siden flasker fortsatt må vaskes.
 
ser det er mange som selger disse. er det for mye pes med en slik en?

Det tar.. 10 minutter å gjøre klar, og 5 minutter 'puss og rens'. Ikke noe du gidder gjøre for å ta med en øl på fest. Det som (jeg) syns den er genial på, er når det er 4,5,6 liter igjen på et fat, selv om du har gjort alt du kan for å drikke tomt før neste batch er ferdig gjæra, så tapper du restene over med beergun.

Og til hveteøl er den håpløs, rett og slett ( i min erfaring). Blir bare skum.
 
Så ille hadde jeg det heldigvis ikke i mitt oppsett. Skrudde sammen to koblinger og pumpet starsan fra starsan fatet gjennom den, det som (nesten) tok lengst tid var å vente på virkningen av starsanen. Samme prosedyre når jeg var ferdig.
 
Sikkert jeg som er hysterisk da :D Men du får vel neppe 'starsanna' (det må vel være et verb snart ) alle innvendige rør som kommer neddi flaska bare ved å spyle gjennom øl ut ? (+evt på utsiden)
 
Bruker den utelukkende for å tømme fat som har skvetter på 3,4,5 liter igjen. Eller for å flaske en hel batch etter karbonering. Skal man på festlige lag har man alltids noe på flaske stående, eller man kan henvende seg til sitt lokale vinmonopol/dagligvare med rikholdig utvalg. Å tappe av et par flasker anser jeg som helt uaktuell tidsbruk, Beergun eller mottrykksfyller ;)

Ang. desinfisering gjør jeg som @Miguel samt lar selve gun'eren ligge i ei bøtta Star-San. Bør ha dekket de fleste flater det (bøtta har jeg som regel alltid stående uansett, stadig noe brygging/prøvetaking/annet som krever Star-San).
 
Tilbake
Topp