Blichmann quickcarb erfaringer?

Som Yngve skriver, du må holde karboneringstrykket hele veien, ellers blir det tamt. Ca 11psi er et ok startpunkt for mange øltyper hvis du har ølet på rundt 4-6°C
 
Ok då er eg tilbake på start. Prøver og kjøre det på nytt og beholde trykket hele tia. Blir litt prøv og feil men alle startet vell eit sted. Takk for svar.
 
Blichmann quickcarb må jo være det mest unyttige som er kommet på markedet, nest etter "5.2 pH Stabilizer" såklart :p

Hvis man har det travelt, så rister man jo bare inn CO2 på et fat, det tar kun et par minutt og det er ingenting som må vaskes etterpå. Gjør man dette med vekt for å riste inn rett mengde CO2 så har man i tillegg full kontroll.

Billigere, mye kjappere og mindre arbeid. Er det i det hele tatt noen grunn for å bruke penger på Blichmann quickcarb?
 
Blichmann quickcarb må jo være det mest unyttige som er kommet på markedet, nest etter "5.2 pH Stabilizer" såklart :p

Hvis man har det travelt, så rister man jo bare inn CO2 på et fat, det tar kun et par minutt og det er ingenting som må vaskes etterpå. Gjør man dette med vekt for å riste inn rett mengde CO2 så har man i tillegg full kontroll.

Billigere, mye kjappere og mindre arbeid. Er det i det hele tatt noen grunn for å bruke penger på Blichmann quickcarb?
Jeg skrev et kort innlegg som svar for noen dager siden i teknologipress-tråden at Blichmann er mestere i å finne opp produkter som løser problemer som ikke finnes, Quick-carb er ett av de slik jeg ser det :D

Eneste er mer vasking, mer styr, men samtidig at man er sikker på at ølet ikke blir overkarbonert.. Men det har jeg vel bare fått en gang ved risting selv. Shake til det er ok, sett resten på gass for å treffe riktig.
 
Kan dette være et raskere og enklere alternativ? Karboner et fat på to minutter...
 
Tilbake
Topp