Du velger det som fungerer best i bryggeriet ditt. For eksempel vil ikke pellets fungere spesielt bra om du bruker humleposer og blomst kan tette pumper.
Takk for svar, gode medbryggere. Jeg har brukt begge deler til nå, men alltid med humleposer. I dag prøver jeg å hive pellets rett i gryta og så blir jeg sikkert en erfaring klokere av det også.
Pellets i gryta er helt problemfritt for de aller fleste. Kan være problematisk med bazookafilter som sagt da den kan tette seg helt. men med hevert eller vanlig kran er det gulle godt.
Jeg monterer biabposen i gjæringskaret. Når vørteren er på plass løfter jeg bare ut posen og all humle følger med enten det er blomst eller pellets! :skitbra:
Det er så lite grums igjen i karet, at den første bunnfellingen når jeg vasker gjæren knapt har fargeforskjell fra neste bunnfelling!
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.