Bordkorker fra brygg selv

Ikke noe er feil, normalt med den korkeren, men skal være mulig å lirke den ut uten å skru fra hverandre, må bare ta i litt

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Seriøst? Vet at det ikke er den beste, men til 400,- så burde den jo i det minste slippe flaska..

Synes forøvrig korkene virker litt grunne for bjørnungene. Er det vanlig med 26mm?

Den til 400 slipper ikke flasken av seg selv nei, jeg fikk beskjed når jeg kjøpte den selv også fra bryggselv at det var helt normalt med den, og at man måtte lirke flaska med litt kraft frem og tilbake for å få den ut igjen. Er forøvrig eneste bordkorkeren jeg har prøvd, så gikk bare ut fra at det var normalt med de fleste bordkorkere jeg :)

Er kun snakk om teknikk. Etter nokre flasker går det so det griner

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Ok, takk for hjelp. Får satse på det går seg til:) Blir jo redd for at jeg ikke får satt korken skikkelig på, eller løsner den når den skal gjekkes løs..

Er du helt sikker på at du presser HARDT nok?
Sett i en prøveflaske og press til du tror flasken skal knuse. (De tåler mer enn du tror).
Hvis den likevel henger fast, vet ikke jeg. Men hadde en nabo som slet med at flaskene hang igjen.
Etter å ha fått litt guts og virkelig begynt å bruke krefter på korkingen, så henger ikke flasker fast mer.
Men du må tørre å ta skikkelig i. SKIKKELIG!
(Knus gjerne en flaske hvis du klarer, bare for å finne ut hvor mye de tåler.)

For å hindre ripe i korken når du drar flaska av, så har jeg tørkepapir mellom kork og flaske når jeg korker.

Det der er jo en helt åpenbar feil ved varen, og bør gi grunnlag for å kreve bytte/pengene tilbake. Det skal selvfølgelig ikke være sånn at man må lirke flaska løs etter korking.

Korkene er helt greie til bjørnunger.

Har samme korker selv, kjøpt på nett og er ikke fornøyd. Syntes det var best å vri flaska løs. Dermed skrudde hodet seg litt ut uten at jeg la merke til det. Resultatet var skjev korking. Jeg har etterhvert funnet ut at jeg lar korkene ligge i Starsan. Fuktigheten fra dette gjør at korkingen går mye lettere og flaskene sitter ikke så fast.
Men på grunn av de problemene jeg hadde i starten er gjengene på den bevegelige delen er nå ødelagt. Dette er noe kunsstoff og ikke godt nok. Jeg skal kjøpe meg en skikkelig korker (koste hva det koste vil) men skal se den i butikk før jeg kjøper denne gangen!

Ta med en flaske og noen korker med til butikken og spør om å få teste den der.
-Har en rimelig bordkorker fra Bryggeland hvor flaskene må vris løs. Går helt greit det og etter å ha brukt den såpass mye vet jeg ikke om jeg vil ha den annerledes.

Jeg har lignende bordkorker fra Vestbrygg, men antar at det er annet merke da det er noen små forskjeller. Jeg leste et tips her om å ha litt matolje i krona eller utenpå korkene. Det, sammen med å senke krona rett over korken gjorde forskjellen for meg. Og selvfølgelig å ta i skikkelig. Fra at hver kork hang seg henger nå kanskje hver tiende.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Glemte å si at jeg hadde litt matolje på et stekebrett, la korkene oppi med toppen ned og så sprayet jeg de med starsan.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Tilbake
Topp