Brewtools bryggemaskin

Helt klart noe som vil komme. Trolig er Bluetooth først ut, siden det er viktigst og enklest.

Vurderer også App til Tesla Infotainment systemet som gir deg full kontroll hvis du må en hastetur på butikken og kjøpe havregryn eller cornflakes? :)
Har dere noe sikring mot at meskerøret flyter over ved treg eller stuck mash? I motsetning til Grainfather og Speidel har dere jo ikke noen rist over mesken. Det er mindre nyttig med appstyring hvis du uansett må holde et øye med kjelen.
 
Har dere noe sikring mot at meskerøret flyter over ved treg eller stuck mash? I motsetning til Grainfather og Speidel har dere jo ikke noen rist over mesken. Det er mindre nyttig med appstyring hvis du uansett må holde et øye med kjelen.

Ja, dette kommer til å følge med. Det er ikke permanent filter i maltrøret så vi kommer til å lage mange forskjellige filter, men levere med den løsningen vi mener er best til de fleste typer brygg.

Har dere noen spesielle ønsker her, så kom gjerne med tanker om det.
 
Helt klart noe som vil komme. Trolig er Bluetooth først ut, siden det er viktigst og enklest.

Vurderer også App til Tesla Infotainment systemet som gir deg full kontroll hvis du må en hastetur på butikken og kjøpe havregryn eller cornflakes? :)
Til sånt har man VPNklient på telefonen til. Prioriter wifi før det, i alle fall! :D
 
Hva med koketopp? På 6kW blir det noe damp vil jeg tro...
Det hadde vært flott om brewtools kom med egen løsning for damp under koken. Virker som en gjeng som har mange veldig gjennomtenkte løsninger på kjelen deres. Gleder meg til å få denne levert på døren!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Bryggemaskinen til Brewtools ser veldig gjennomført ut. Jeg er imponert! Her har man mange muligheter med bl.a. Whirpool-port og annen fleksibilitet som de 3 stk. 3-veisventilene gir.

Ved å forlenge sirulasjonsstigerøret, kan man bruke den trinnløse pumpen til å skylle mesken. Bare å kople på skyllevann på treveisventilen på høyre side. Her kan sikkert Brewtools lage noe sikkelig ekstrautstyr med høy blingfaktor. En tilpasset skyllemanifold ala SS-brewtech sin sirkulære modell kan være et mulig ekstrautstyr.

For de som foretrekker 50.5mm tri-clamp, så ser det ut som det er mulig å benytte deler fra de to medfølgende 34mm treveisventilene til å «oppgradere» til 50.5mm. Ventilhusene ser ut som de samme man finner på 50.5 mm versjonene. Utvalget i rørdeler er 40 ganger bedre på AliExpress for denne dimensjonen.

En annen modifikasjonsmulighet kan være å montere en slange mellom de utvendige treveisventilene ved mesking. I teorien vil du da kunne lede vørter bort fra silbunnen via to avløp i steden for ett. Tror egentlig dette ikke har noe for seg, men hvis noen skulle være bekymret for utgjevn sirkulering på tvers av maltsengens area (channeling).

Det ser ut som pumpehuset er veldig lik «Chugger». Skruene ser ut til å være plassert på samme sted. Håper at pumpen er like god kvalitet som resten. Det ville være en genistrek hvis pumpehuset var ombyttbart med Chugger. Tegningen jeg refererer til ligger på hjemmesiden under «om Brewtools»

Det ser ut som tri-clamp tilkoplingene er skrudd på pumpehuset. Dette er i tilfelle eneste innsigelse jeg har på designet. Vi får bare håpe at det ikke er gjenger som er eksponert for vørter.

Ellers får vi håpe at de eksterne T-port ventilene ikke har mekanisk stopp som forhindrer full utnyttelse av alle flow-retninger.
 
Hei igjen dere. For bilder og updates, se vår facebookside: www.facebook.com/brewtools.

Mange gode poenger @lutipold har her! Det er bare å komme med ønsker til tilbehør, så tar vi dette forløpende.

Vi kommer til å tilby et adapter til 50.5mm TC.

Vedrørende pumpen er det en spesialutgave av TD5. Noen gjenger er synlig her, men vi jobber med en løsning på dette. Pumpen har NPT-gjenger, så det er en utfordring å lage flenser til, som har pakning for å unngå synlige gjenger. Får vi til BSP-gjenger på pumpen, og flenser med pakning mot enden av pumpehuset, kan vi tilby nytt hode til pumpen og nye flenser til en god pris til de spesielt interesserte. Dersom dette er eneste innsigelse du har, er vi godt fornøyd med det :) Gjengene har derimot ikke samlet noe ulumskheter.

Ventilene har selvsagt ingen mekanisk stopp. Full fleksibilitet.
 
Sist redigert:
Hei
Siden det er populært med grupper for de som brygger med spesifikt utstyr, så tenkte jeg at det kunne være interesse for noe sånt for oss som har forhåndsbestilt. Bedre tidlig ute enn... osv.
Det vil være ekstra spennende å holde seg oppdatert på de første bryggene som blir laget av de første kundene.

Brewtools selv er også velkommen, selvfølgelig.

Heng dere på?
https://www.facebook.com/groups/1662933190458681/
 
Hei
Siden det er populært med grupper for de som brygger med spesifikt utstyr, så tenkte jeg at det kunne være interesse for noe sånt for oss som har forhåndsbestilt. Bedre tidlig ute enn... osv.
Det vil være ekstra spennende å holde seg oppdatert på de første bryggene som blir laget av de første kundene.

Brewtools selv er også velkommen, selvfølgelig.

Heng dere på?
https://www.facebook.com/groups/1662933190458681/
Du synes vel ikke at vi skal flytte diskusjonen over på fjaseboka for så å måtte sitte og lese det samme spørsmålet om og om igjen og de samme svarene? Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest om "hva er galt, det plopper ikke" osv.
Dessuten synes jeg det er dårlig kutyme å foreslå at ting flyttes fra Norbrygg til fjaseboka.
 
Flere forslag
  1. Lokk som festes med pakning og ring til meskerøret ala lokk på Blichmann konisk gjæringstank. Slipper da at masken renner over og pumpe kan gå på full hastighet om ønskelig.
  2. Kokehatt slik som Speidel har, fungerer også som trakt under fylling av malt. Dette er et «må ha produkt» for å unngå damp inne i bryggerrommet.
  3. Avtakbar skjerm eller ekstraskjerm som kan festes på veggen eller stå på et bord.
  4. Hvis det er mulig å koble skyllevann til pumpe, lage et forlengerrør slik at skyllevann kan pumpes inn og ha et skylleprogram som gjør at pumpe virker i x antall sekunder med x antall minutters pause og dermed automatisere skylleprosessen, gjerne skyllemanifoldl festet til midtstangen for skylling.
  5. Filter i strekkmetall 0,9-1,5mm (fungerer på Speidel).
  6. En 120 liters versjon.
 

Vedlegg

  • Filter.png
    Filter.png
    450,3 KB · Sett: 112
  • 1.png
    1.png
    538,5 KB · Sett: 104
  • 2016-11-19 05.39.18.jpg
    2016-11-19 05.39.18.jpg
    200,7 KB · Sett: 110
1. Støtter E.Brekke. Synes lokk til meskerøret høres lurt ut.
3. Avtakbar skjerm kommer nok ikke, ref poster på Facebook. App gjør samme nytten.
4. Skylleprogram - (som jeg skrev i posting lengre opp)
7. En liten knagg øverst i kjelen til å henge humleposen i. Evnt en krokdings man kan skru på stigerøret. Jeg liker å bruke humleposer, og det er en fordel om man slipper snøret over kjelekanten når lokket er på under kjøling.
 
Du synes vel ikke at vi skal flytte diskusjonen over på fjaseboka for så å måtte sitte og lese det samme spørsmålet om og om igjen og de samme svarene? Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest om "hva er galt, det plopper ikke" osv.
Dessuten synes jeg det er dårlig kutyme å foreslå at ting flyttes fra Norbrygg til fjaseboka.

Det var da voldsomt til agressiv holdning. Det er ingen som tvinger deg. ;)
Gruppa er på ingen måte ment å erstatte nordbryggforumet.
 
Støtter spesielt det å tilby kokehatt/hette, spesielt til 80-literen. Vanskelig å brygge inne uten. 40-literen kan Evt bruke Speidel sin til 50 literen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei igjen. Kokehatter og mye annet tilbehør kommer så fort vi klarer. Det vi klarer å få til før sommeren, skal vi ordne, men fokus nå er å ikke forsinke levering av utstyret. Tilbehør kan folk vente et par måneder til på :)
 
Hei igjen. Kokehatter og mye annet tilbehør kommer så fort vi klarer. Det vi klarer å få til før sommeren, skal vi ordne, men fokus nå er å ikke forsinke levering av utstyret. Tilbehør kan folk vente et par måneder til på :)

Flott. Litt utebrygging får det bli i starten :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hva tenker dere om rørdiameter på avtrekkshatt? 125mm er vel vanlig i Norge? Det er vel sånn at de fleste teiper fast røret eller bruker en klemme?
 
Tilbake
Topp