Brown ale og kveik!

Jørgen E

Norbrygg-medlem
Satt plutselig med tanken på om det går å lage en brownale på kveik?
Da vossakveiken jeg hadde i tankene.

Skal sette en brownale basert på malt sammensetningen till northie (northumberland), og hadde wyeast 1318 som planlagt gjær.

Om noen med litt mer hår på ryggen og flere batcher under beltet kunne uttalt seg om saken,så vurderes det å bli en splitbatch eller faktisk gå all in og brygge 22l brun kveikøl.

Skal sies at feberen er et faktum så kan hende den har skyld i tankene...








Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kjør på.
Jeg brygget i sommer en ESB med kveik, ble jo ikke en standard ESB men et øl som jeg liker veldig godt og kommer til å brygge igjen.
 
Satt plutselig med tanken på om det går å lage en brownale på kveik?
Da vossakveiken jeg hadde i tankene.

Skal sette en brownale basert på malt sammensetningen till northie (northumberland), og hadde wyeast 1318 som planlagt gjær.

Om noen med litt mer hår på ryggen og flere batcher under beltet kunne uttalt seg om saken,så vurderes det å bli en splitbatch eller faktisk gå all in og brygge 22l brun kveikøl.

Skal sies at feberen er et faktum så kan hende den har skyld i tankene...








Sent from my iPhone using Tapatalk
Gjorde du dette brygget? Kunne tenke meg å prøve det samme.
 
Hei,

Ja det ølet ble satt :)
Tror ikke jeg fikk det helt dit jeg ville, men mener jeg resonnerte meg frem til gjæringstemp.
Tror det lå litt vel lavt. Skal jo helst være blodvarm den gjæren.

Om du får den opp mot 37 grader tror jeg du vil få et spennende høstøl. Ikke en myk og deilig brownale, men et godt koseøl.

Post gjerne resultater (det er jeg særs dårlig til)

Har hatt et halvår bryggefri ifm flytting, oppussing og familieutvidelse, men kjenner abstinensene!!

Jeg tror jeg kommer til å prøve på nytt, når det nye bryggeriet mitt er på plass.
Bare sette noen hverdagsIPAer og en juleøl eller to først :)

Lykke til!



Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Tilbake
Topp