Bryggelokale i Oslo

Takk for tips. Flott med bryggerlaug, men jeg ser etter et lokale for eget bruk med mitt eget utstyr. Det kom kanskje ikke frem.
Jeg brygger på en Speidel BM50 og ønsker et sted hvor jeg kan brygge, samt plassere 4-5 60L gjæringstanker, gjæringsskap, kjøleskap og oppbevare annet utstyr.
 
https://www.finn.no/realestate/businessrent/search.html

Generelt er det veldig, veldig lite "hobbylokaler" som er tilgjengelig i Oslo. Lokalet vi har i Oslo amatørbryggerlaug har vi, for eksempel, fordi noen kjente noen som visste om et lokale som vi kunne pusse opp. Høye priser på eiendom gjør at de lokalene man kunne tenke seg at er tilgjengelig for hobbyprosjekter blir pusset opp og leid ut til andre ting.
 
Man må nok ut av Oslo for å finne et lokale til en fornuftig pris. Jeg spiller selv i band, og det er ikke mange kvadratmetrene du får for 4500kr pr mnd. Om du i tillegg vil ha avtrekk, fler enn én strømkurs, pluss vann og avløp for en overkommelig pris... Ja, da tror jeg du må ut på landet eller til en mindre by, om du ikke bare kjøper deg et næringslokale først som sist....
 
Tilbake
Topp