Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
Jeg har brukt saltsyre med hell men pluselig gjorde jeg noe dumt, men uten å være helt obs. på det
AudunWS skrev:Et bilde sier mer enn tusen ord
Noen som har et pumpehus til overs?
Rutof skrev:AudunWS skrev:Et bilde sier mer enn tusen ord
Noen som har et pumpehus til overs?
Fikk du brygget ferdig
aakvik skrev:Løft lokket FRA deg når du sjekker om vørteren har begynt å koke :yes:
Dagen derpå, venstre underarm utsatt for damp.
Ja koken var i gang ;D
Litt flaut, men har tvillingbroren på høyre hånden fra 5 batcher tilbake :bank2:Oddvar Demmo skrev:en trøst når man brenner seg er at gammely skinn byttes ut.
Skummlet med vanndamp, maks et sekund med steam, var dønn edru og reagerte kjapt, vi får se om JEG har lært til neste gang :ilike:magne1972 skrev:Huff!!
God bedring, det ser riktig ille ut.
Takk for tipset, og håper mange lærte litt av dette, så det ikke var helt bortkastet.
Kokende sukkerlake/vørter er vist ingen spøk.....
aakvik skrev:Litt flaut, men har tvillingbroren på høyre hånden fra 5 batcher tilbake :bank2:Oddvar Demmo skrev:en trøst når man brenner seg er at gammely skinn byttes ut.
Jada gror sikkert sammen, og ser mye verre ut enn det er, ikke så vondt men tar et par uker før det gror som nogenlunde.
Hansker til neste batch >
Tømmer kjøleren etter bruk jegOddvar Demmo skrev:aakvik skrev:Litt flaut, men har tvillingbroren på høyre hånden fra 5 batcher tilbake :bank2:Oddvar Demmo skrev:en trøst når man brenner seg er at gammely skinn byttes ut.
Jada gror sikkert sammen, og ser mye verre ut enn det er, ikke så vondt men tar et par uker før det gror som nogenlunde.
Hansker til neste batch >
Men husker vi, det er nok noe i det at vi ikke lærer av erfaring, men jeg håper det når den ombygde kjøleren skal settes ned i den kokende vørten hvor gammelt vann koker umiddelbart og spruter ut,, å få forbrenning på den ekstra % vi menn har og ikke damer er duumt, har ikke husket det hittil men det spruter bare på føttene, så der er det ofte nytt skinn