brygging i morgen

hei alle bryggere


i morgen skal jeg igang med mitt første brygg det blir en imp stout. det kommer nok noen spørsmål iløpet av dagen.
dagen i dag skal jeg bruke til litt plannlegging så jeg lurte på om det finnes et sjema som det er mulig å fylle ut punkt for punkt
og se at jeg har fått med alt før og under bryggingen?


spørsmål: det står to trinns mesking er dette nødvendig for et godt resultat? det gjør det litt vanskeligere siden det er mitt første brygg.
 
Et skjema? Altså for å se om man har alt tilbehør man trenger, eller mer en slags arbeidsliste som man kan huke av aktivitetene på?

Totrinnsmesking kan være en grei måte å brygge på, selv om man fint kommer i mål med ettrinnsmesking også. Hvilken oppskrift skal du bruke?
 
hei eduard


et sjema for begge deler, før brygging og underveis så det er lett å se om en har alt og følger prosedyren under brygging.
oppskriften er fra bratberg kjøpte et terasse bryggeri av ham.
 
takk for svar


kommer nok til å bruke brewersfriend kjempe bra sjekk lister takk for alle svar. nå blir det planleggin,ungene først i seng.
kjøpte meg noen foskjellige øl på polet 6 stk halve pris 330 kr. blir bryggingen bra så blir dette en lønnsomt og kjekk hobby
har 5 stk kompiser som står klar til å smake og være med hvis dette blir bra.spørsmål kommer senere i kveld.
 
Tilbake
Topp