Bygging av nytt bryggeri

Hei,

Mikro/nano-hjemmebryggeriet mitt, Brew Bitches, er i ferd med å innrede det gamle brønnhuset på gården til mine foreldre til nye bryggelokaler. Foreløpig går det meste av tiden med på å rehabilitere rommet (som er ca 16 kvadrat) og til slutt legge opp nytt elektrisk og rør. Når dette er gjort så skal vi inn med det nye bryggeutstyret.

Vi har altså kjøpt en haug med utstyr som kan monteres til et bryggeri. Det er stort sett meieriutstyr som er brukt til gjærkulturer, og er sånn sett ikke laget for brygging, men når det blir satt sammen riktig så vil det fungere. Til å begynne med blir det konfigurert til 150 liter, men det er mulig å oppskalere det til 300 liter. :)

Nå har det seg slik at vi som brygger ikke er noe spesielt teknisk anlagte så vi er avhengige av å tilknytte oss kompetanse på en del områder. Vi kjøpte alle delene fra en bekjent som er ingeniør og hadde planer om å skru det opp selv, men pga. alt for mye prosjekter så innså han, etter åtte år, at naboens speidel var enklere å bli med i enn å prøve å komme i mål med sitt prosjekt. Han kommer til å bistå oss med en del av tankene hans rundt hvordan det skal settes sammen.

Tenkte uansett å poste litt bilder osv. framover når vi har dugnader, slik at dere kan få følge prosessen og komme med spørsmål, forslag og inspill.
Ser for meg at vi kommer til å møte på en del utfordringer underveis og da er det fint med litt crowdsourcing.

Legger ved litt bilder fra når vi begynte å rive ut det gamle melkeanlegget i rommet. Etter dette har vi reparert en del murvegger, lagt nytt tak og laget ny dør inn til det gamle fjøset. Videre blir det å fullføre siste detaljene i taket, male vegger/gulv, få inn elektrisk og rør. SÅ starter montering.

-BrewBitches

Vedlegg

• IMG_1434.JPG
    IMG_1434.JPG
    1,2 MB · Sett: 303
  • IMG_1445.JPG
    IMG_1445.JPG
    1,1 MB · Sett: 302
  • IMG_1459.JPG
    IMG_1459.JPG
    1,1 MB · Sett: 305
  • IMG_1462.JPG