C02-reservoir

Dag

Norbrygg-medlem
Hva er poenget med CO2-reservoaret, røret på toppen?

EDIT: Tråden er avsplittet og baserer seg på røret som er synlig i [iurl=http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,2515.msg36149.html#msg36149]dette innlegget[/iurl]. Mvh Webmaster.
 
Det ble laget fordi jeg hadde ei flaske som var lekk da jeg åpnet ventilen. Synes det er ei grei forsikring hvis noe skulle lekke, pluss at det er mulig å koble fra flaska, samt mulighet til å estimere Co2-mengde når man en skjelden gang rister inn Co2.
 
Hadde du ventil mellom røret(reservoaret) og flaska ?, tenker da på om det står trykk på "baksiden" av flaskeventilen.
 
Kommer litt dårlig frem av bildet, men jeg har en 3/8" høytrykk kuleventil koblet etter slangen fra flaska. Denne åpner jeg, åpner flaskeventilen, og så stenger jeg både kuleventilen og flaska når manometeret viser 50 bar.
 
Vel, min hadde jeg liggende sammen med en del andre "kjekk å ha"- hydraulikkting fra jobben. Man kan nok kjøpe der det selges hydraulikkutstyr, feks Tess, mulig Løvold har. Mener også å ha sett at Morebeer har. Dersom du ønsker en så er det mulig jeg kan få kjøpt en gjennom gammel-firmaet til en grei pris.
 
Vet ikke om jeg skjønte dette helt?
Fyller du CO2 fra flaska og over i røret, stenger flaska og så bruker røret som CO2-flaske? Hvor mye CO2 får du plass til i røret, du må vel etterfylle til røret støtt og stadig?
 
Det er slik jeg gjør det, ja. Røret er på ca 0,5L så jeg har ca 12-15L Co2 tilgjengelig. Dette holder for noen dagers forbruk. Synes ikke det er noe stress å etterfylle et par ganger i måneden.
 
Beant skrev:
Vel, min hadde jeg liggende sammen med en del andre "kjekk å ha"- hydraulikkting fra jobben. Man kan nok kjøpe der det selges hydraulikkutstyr, feks Tess, mulig Løvold har. Mener også å ha sett at MoreBeer har. Dersom du ønsker en så er det mulig jeg kan få kjøpt en gjennom gammel-firmaet til en grei pris.

Ja takk, hadde vert fint.
 
Tilbake
Topp