Camurri Brauer cb50

ser veldig simpel ut til prisen da.... trur jeg heller ville kjøpt en Speidel som er godt kjent ...

Har en Speidel 20 liter fra før. Synes ikke den ser mere simpel ut enn Speidel, den kan ta 17,5kg med malt, har mekanisk rører, og ikke pumpe, er også større en en Speidel 50 liter... Finnes noen få youtube videoer om Camurri'ene der ute, og en del treff fra svenske forum.
 
Har en Speidel 20 liter fra før. Synes ikke den ser mere simpel ut enn Speidel, den kan ta 17,5kg med malt, har mekanisk rører, og ikke pumpe, er også større en en Speidel 50 liter... Finnes noen få youtube videoer om Camurri'ene der ute, og en del treff fra svenske forum.
Hei.
Har du noen erfaringer å komme med? Har også speidel 20, men er på jakt etter et mer fleksibelt utstyr.
 
Jeg har bestilt en hos Petit...
Hei! Etter din kommentar å dømme har du hatt camurri i snart et år nå. Har du noen erfaringer? Jeg har en klar for oppstart. Det fulgte med et metallrør for å henge opp meskekaret til skylling. Jeg lurer på hvordan dette festes. Har du noe svar? Bruksanvisningen til programmeringen var litt tynn, slik jeg ser det. Vet du om noen bedre beskrivelse noe sted på nettet?
 
Hei! Etter din kommentar å dømme har du hatt camurri i snart et år nå. Har du noen erfaringer? Jeg har en klar for oppstart. Det fulgte med et metallrør for å henge opp meskekaret til skylling. Jeg lurer på hvordan dette festes. Har du noe svar? Bruksanvisningen til programmeringen var litt tynn, slik jeg ser det. Vet du om noen bedre beskrivelse noe sted på nettet?
Har hatt en slik i snart et år og er godt fornøyd med bryggeriet. Når det gjelder opphenget til meskekaret er det i grunnen ganske enkelt, og fungerer greit: Når du setter maltrøret ned i Camurrien plasserer du bare forlengeren på toppen av stanga i midten og løfter kurven opp gjennom forlengeren slik at hele maltrøret kan henges på denne. På denne siden finner du en video som viser dette og programmering: http://maltmagnus.se/camurribrauer.
 
Så ikke denne før nå, men har akkurat lakt ut litt bilder osv. Prøvde å søke etter Camurri CB50 men ingenting dukket opp.

Jeg har ett brygg med denne nå og er bra fornøyd, selv med litt tabber her og der.
 
Hei! Etter din kommentar å dømme har du hatt camurri i snart et år nå. Har du noen erfaringer? Jeg har en klar for oppstart. Det fulgte med et metallrør for å henge opp meskekaret til skylling. Jeg lurer på hvordan dette festes. Har du noe svar? Bruksanvisningen til programmeringen var litt tynn, slik jeg ser det. Vet du om noen bedre beskrivelse noe sted på nettet?


Dette var en av tabbene mine på mitt første brygg. Jeg kjørte full fres fra start. 17kg malt og 55L til mesk. Ikke det at DET var noe problem, snarere tvert imot. Men når jeg skulle begynne å skylle, da kom problemene. Jeg skulle skylle med 18L, så totalt kokevolum skulle komme opp i 72-73L, ikke det at det er noe problem for camurrien, men med den medfølgende stanga, som du plasserer midt i, for å holde opp malt kurva, er for kort. Slik at når jeg hadde skylt med 10-12L så var mesken nådd bunnen på maltkurva.

Det jeg da gjorde var å legge en 2"4" klosse imellom stanga å handtake på maltkurva, slik at jeg fikk de nødvendige 5cm ekstra for å fullføre skyllingen. Jeg var uoppmerksom i 20sek for å hente resten av skyllevannet, og da falt maltkurva tilbake opp i mesken med en flodbølge av vørter utover gulvet, i tilegg fikk jeg 500-1000gram malt i vørter'n som var på god vei til å bli kok...

Alt gikk bra, ingen skader på utstyr, øl eller person, men en talje er nå kjøpt inn og montert. Kommer ikke til å bruke den medfølgene stanga noe mere!
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp