Caso Pro 3500 gav feilmelding E02 (supply voltage too high) og har sluttet å virke

Kasse

Norbrygg-medlem
Midt under koking så fikk jeg en feilmelding on noe jeg senere tolket til å være E02, som i følge manualen er "Supply voltage too high (> 270 V)". Etter denne feilmeldingen så vil den ikke starte når jeg setter den i gang med effekt, etter noen sekunder så klikker den 3 ganger og stopper å varme. Samme feil virker å være beskrevet i denne tråden: https://forum.norbrygg.no/threads/c...ha-kjort-pa-full-effekt-en-liten-stund.35731/

Noe som har vært borti lignende? Den er nok såpass gammel at det ikke er noe garant i på den, og er i tillegg kjøpt på bryggselv så blir vanskelig å høre med de..
 
Sannsynligvis er det koketoppen det er noe galt med. Men det er verdt å gjøre en spenningsmåling i stikkontakten du benytter. Det kan tenkes at spenningen din holder feil nivå.
 
Fikk feilen på en annen stikkontakt enn den jeg vanligvis bruker, men i samme hus så virker litt rart. Har forøvrig forsøkt den på ulike kurser uten at det gjør noen forskjell..
 
Min første tanke når du beskriver feilkoden, er at du kanskje har høy spenning inn til huset ditt. Det skjer av og til og må justeres av din lokale distributør av strøm.

Men da må du faktisk måle spenningen i huset.

Men hvis vi følger tilbakemeldinger du har i den andre tråden, så er det muligens koketoppen du må feilsøke på.
 
Tilbake
Topp