CO2 flaske, kan den brukes?

Hei!

Har veldig lyst til å gå fra flasker til fat. Fikk kloa i denne flaska(tom) her om dagen. Spørsmålet er om denne kan brukes?
 

Vedlegg

  • IMG_0198[1].JPG
    IMG_0198[1].JPG
    151,6 KB · Sett: 121
  • IMG_0197[1].JPG
    IMG_0197[1].JPG
    219,3 KB · Sett: 125
  • IMG_0196[1].JPG
    IMG_0196[1].JPG
    201,3 KB · Sett: 123
  • IMG_0195[1].JPG
    IMG_0195[1].JPG
    116,8 KB · Sett: 120
;)
Lever den til fylling så får du svaret, nekter de og fylle av grunner du ser urimelig så lever til en annen og prøv der.
Spørsmålet ditt er om du skal henge deg opp i næringsmiddel co2 eller den vanlige vi bruker.

Velger du næringsmiddel co2 må du fortelle om priser og sånt.
 
;)
Lever den til fylling så får du svaret, nekter de og fylle av grunner du ser urimelig så lever til en annen og prøv der.
Spørsmålet ditt er om du skal henge deg opp i næringsmiddel co2 eller den vanlige vi bruker.

Velger du næringsmiddel co2 må du fortelle om priser og sånt.
Har litt kontakter mellom jobb så får ta noen telefoner.
 
Uten å ha sett veldig mange CO2 kanner, så kan jeg si den så helt fin ut den. Vet ikke selv om slike må vaskes hvis de er brukt til noe annet enn menneskekonsum, men sansynligvis skal fungere helt likt.

Forresten, hvis du ikke har brukt fat og co2 gass før, kan jeg påpeke at noen regulator trykk-innstillinger er ikke intuitive - righty loosey, lefty tightey ... (yep, desverre).
 
Det spørs vel bare på hvis flaska er innenfor tiden mtp trykktest. På den står det 2010. Jeg vet ikke hvor lenge en slik godkjenning varer?

Næringsmiddelgodkjent betyr bare at co2'en som den har vært fylt med er ytterligere renset. Dvs at mer av det som er i luften (nitrogen/oksygen etc) er filtrert bort. Samt at flaska aldri har vært brukt til industri hvor man kunne fått tilbakeslag av olje fra slange/regulator etc tilbake i flaska.
 
Dette er jo en standard AGA 5liter (?) isåfall får du byttet den inn i en full en for noen hundrelapper pluss at AGA tar noen kroner hver dag for "leie".
 
Tilbake
Topp