Co2 priser Oslo

JolleNo

Norbrygg-medlem
Dere som bor i oslo området.
Hvor fyller dere Co2 billigst?

Jeg trodde det var billigere å fylle på større Co2 flaske enn å bruke sodastream løsning, men ser feks:

- 1kg Co2 på bryggselv koster 125,- per kg.
- Kullsyrepatron Refill på Jula koster 50,- = 117,- per kg (tror det er medlemstilbud nå til 40,- som er enda billigere)

Er det andre alternativer som er billigere?
Har både en 2kg Co2 flaske og sodastream flaske.
Beklager hvis jeg lager en duplikat tråd, men tror jeg har sett gjennom de fleste Co2 trådene, men ikke helt fått svar på hva andre her gjør...
Tenker jeg i utgangspunktet ønsker å gå for nærinsmiddelgodkjent Co2.
 
Sodastream billig-flaskene (Wassermax?) på Europris når de er på medlemstilbud = 30kr for 425g (70kr kiloen)
 
Så det er egentlig ikke noe å spare på å kjøpe 2-4Kg flasker kontra Sodastream flasker, utover at man må bytte forholdsvis ofte?

Ekstra spørsmål, kan jeg bytte en flaske jeg har kjøpt på Jula, eller en AGA flaske som kom med Sodastream maksinen inn mote en flaske på Europris?
 
Så det er egentlig ikke noe å spare på å kjøpe 2-4Kg flasker kontra Sodastream flasker, utover at man må bytte forholdsvis ofte?

Ekstra spørsmål, kan jeg bytte en flaske jeg har kjøpt på Jula, eller en AGA flaske som kom med Sodastream maksinen inn mote en flaske på Europris?
Ja
 
Så det er egentlig ikke noe å spare på å kjøpe 2-4Kg flasker kontra Sodastream flasker, utover at man må bytte forholdsvis ofte?
Vel, jeg fylte jo for 60 kroner kiloen ei stund. På 6 kg og 15 kg flaske så holdt det lenge . Men å ha 10 flasker hvor hvis den ene er tom pga lekkasje så "åja, det var bare en halvkilo. :)
 
Strømmen Hjemmebrygg tar ca 133kr kiloen hvis man fyller 4kg eller større flasker (lurer på om de tidligere bare har byttet til fylte flasker)

Den største Sodastream-patronen er praktiske, men også ganske dyrt, ca 180kr kiloen. (Men vinner uansett over 2/3kg flaskene)
Så lenge man får innbytte på 425g til 60kr eller under, så er det et greit alternativ.

Selv kjøper jeg store fylte flasker når jeg ser det er mulig, er mye på Finn fra leverandører til vannkjøling til bedrifter etc. Siste flaske jeg kjøpte var en 10kg flaske, full til 1000kr, med et cornelius fat, regulator og tappetårn med på kjøpet.
 
Strømmen Hjemmebrygg tar ca 133kr kiloen hvis man fyller 4kg eller større flasker (lurer på om de tidligere bare har byttet til fylte flasker)

Den største Sodastream-patronen er praktiske, men også ganske dyrt, ca 180kr kiloen. (Men vinner uansett over 2/3kg flaskene)
Så lenge man får innbytte på 425g til 60kr eller under, så er det et greit alternativ.

Selv kjøper jeg store fylte flasker når jeg ser det er mulig, er mye på Finn fra leverandører til vannkjøling til bedrifter etc. Siste flaske jeg kjøpte var en 10kg flaske, full til 1000kr, med et cornelius fat, regulator og tappetårn med på kjøpet.
Ja, Strømmen har nettopp begynt å fylle sjøl.
 
Tilbake
Topp