Coobra Craft Brewer 25 vs Beerbrew 30

(Lager denne tråden her, siden utstyrssiden ikke hadde noe om generelt utstyr eller Coobra)

Dette gjelder da BB30(kr 4.610):

http://www.olbrygging.no/products/beer-brew-30-generasjon-3

vs CCB25 (kr 4000):
http://www.olkompaniet.se/coobra-cb25 (finnes i lokal butikk for min del, ikke Sverige)

- Jeg lurer på om noen her har erfaring med coobraen, evt om dere får intrykk av at den kan stille sterkt mot BB30?

Context: Jeg er nybegynner som har gjort 2 brygg, men lest meg mye opp på ting og var ganske fornøyd med mitt første brygg. Vurderer å kjøpe bryggemaskin om interessen fortsetter, og om BIAB blir slitsomt siden jeg bare har en 13L gryte. Black friday på olbrygging.no skader heller ikke, men jeg forventer ikke syke tilbyd på bryggemaskiner. Budsjettet mitt er på rundt 4000-5000, ser ikke behov for å legge så mye mer i en første maskin.

Coobraen kan jeg kjøpe i butikk lokalt, og den kommer med en inkludert pumpe (sånn mini som du fester på uttaket), samt silkaret har et rør som går midt gjennom (veldig likt Granfather feks), samt en topp som fordeler skyllevann.
BB30 får jeg da bestilt fra olbrygging.no sin nettside, men den er litt dyrere og har ingen tilleggsutstyr.

Har dere noen erfaring med tilfeldig bryggemaskiner som ikke er vanlige, eller noe dere har angret på i den sammenhengen?

Takker på forhånd for alle tips og innspill.
 
Hei!

Jeg har en bb30 v3 og er kjempe fornøyd (uten pumpe, men skal kjøpe senere)
Men jeg ser på Coobra'n at det et filter ting på tappekrana, som ikke bb30'n har, det hadde jo hvert litt greit. Er også ny begynner om det hjelper.

Annet tips, hvis de selger isolasjon kappe til noen av de er det verdt og kjøpe med, for å få en fin stabil temp på mesken.

Men de ser jo så å si lik ut, så jeg hadde vel kanskje gått for cobran hvis pumpe og alt var med, men kan være lurt å spør litt i lokal butikken om de har noen meninger om det.

Cheers :beercheers:
 
Update:
CCB, også kjent som bulldogg brewer på YouTube - ble det nok ikke på meg. Black friday tilbud gjorde at jeg fikk for en BB30. Veldig fornøyd, og de to bryggene jeg har hatt på den ble står til gjæring nå. Fornøyd, selv om jeg vurderer pumpe da temp i toppen er et par grader lavere enn bunnnen. Ser ikke behov for å starte med høy mesk temp, min holder seg veldig stødig.

Hadde derimot begge vært på samme prislapp bille jeg kanskje gått for coobra, ettersom den har mer features.
 
Hei
Jeg har brygget 15 brygg med CCB2. Fungerer veldig bra, eneste ulempen er pumpen. Den går tett av og til og du må skru den især og skylle alt nøye. Jeg har testet temperaturen som står på displayet opp mot en Fluke temperaturmåler og skiller maks +/- 1grad. Hørt noen som fått problemer med displayet, men han fikk en ny gratis. Litt nysjerrig på kvaliteten på CCB3. Integrert pump er en fordel, så er det noen som har testet CCB3 så får dere gjerne skrive noen ord....
 
Tilbake
Topp