Cooper Australian pale ale

victory75

Norbrygg-medlem
Hei, jeg har satt på ett hjemme brygg fra Coopers. Australian Pale Ale. Jeg kjøpte noen tilleggs produkter. En annen gjær: Safale US-05 11,5 gr. Og humle Mosaic Pellets 13,4 % 100g høst 2013. Jeg tilsatte pellets i humlepose etter 4 dager i gjærings prosessen rett i dunken. Hvor lenge anbefales det at de er i dunken? helt til flasking etter 14 dager? Noen andre tips fra medlemmer her? På forhånd tusen takk.

Takk for svar. Dette er mitt første brygge sett med øl , så jeg er spent.

Artig, vi startet med det samme ekstraktbrygget på kjøkkenet for halvannet år siden. I dag har vi bryggebod og utstyr som koster mer enn jeg noengang hadde forestilt meg. Lykke til på reisen - det neste året kan bli både dyrt, altoppslukende og veldig interessant :)

Jeg begynte også ganske så forsiktig med en femliters kjele og et bryggesett fra Brooklyn for to år siden. Nå sitter jeg med en Speidel 20L og kjøleskap i kjelleren. Trikset er å fortelle konen hvor billig ingrediensene til ølen er, ikke nevn utstyret med et ord...

Hvor mange Coopers ccarbonations drops skal man bruke på 0,5 liters flasker? 2 drops på 0,5 -0,75? Og 1 drops på 0,33 liter ?

Legger inn en link til en video som viser brygging av en Coopers Australian Bitter, supplert med litt "ferskvare" i form av "2-row" dvs pale ale malt og Crystal pluss litt ekstra aromahumle. Teknikken som sådan passer alle "kits". Har prøvd den på en bitter selv, og det var ikke antydning til den mye omtalte "ekstrakt-smaken" som lett kan forekomme på LME, og som utvikles over tid. Få tak i så fersk ekstrakt som mulig!

Og sier unnskyld til alle "all-grainere" som snur seg vekk i avsky :)

Tilbake
Topp