Coopers Brew Enhancer 2 til jærstarter?

Hva bruker man dette til? Har fått 2 kg av dette greiene. Er det noe jeg kan bruke til jærstarter?  Hva er beste tips til jærstarter når jeg ikke har magnetrører?

Du kan lage gjærstarter i en stor brusflaske/dunk med gjærlås eller liknende. Du må derimot riste på starteren med jevne mellomrom.
For å beregne størrelsen på starteren må du bruke mr. malty : http://www.mrmalty.com/calc/calc.html Bruk "Simple starter" for å beregne antall rør gjær du trenger og mengde starter.

Brew enhancer er ikke noe særlig å lage starter med, da det inneholder store mengder dextrose (enkelt sukker). Ølgjær trives best om den får maltekstrakt å jobbe med.
Om du lurer på hvordan du skal lage starter, ville jeg registrert meg som medlem i norbrygg og betalt årskontigent, da får du tilgang til medlemsseksjonen som inneholder en kjempegod artikkel om å lage starter.

Bryggselv sin nettside har også en god step-by-step gaid.

Takk for raskt svar :) Er blitt medlem så skal ta en titt på artikkelen.  :skitbra:
Lurte på hva jeg skulle bruke Enhancerén til.

Bruk den til det den skal brukes til : Et ølsett.
Du kan også tilsette det til et hvilket som helst brygg som har høy gravity for å få ølet noe tørrere på smak.

Tilbake
Topp