Husk også på at en del av veiene til Trøndelag har hatt visse utfordringer med været siste perioden.Min nylige erfaring med Brewshop: La inn bestilling torsdag 17. August, ordre behandlet mandag 21. August, ble lagt i pakkeboks i dag tidlig. Fikk melding fra Posten i går tidlig om at det kom til å bli forsinket, så kunne kanskje egentlig vært der i går.
Det er jo en helg innimellom der, så jeg er fornøydNokså liten bestilling, da det kun var noe som Strømmen ikke hadde på lager.
Problemet er at de bruker Postnord, som er sååå treige. Kunden burde kunne velge mellom de og PostenØlbrygging tilbyr opptil 70 kg per ordre og fri frakt over 1500Kr.
Enig, men det er verdt et par dager extra.Problemet er at de bruker Postnord, som er sååå treige. Kunden burde kunne velge mellom de og Posten
… kanskje ikke om du trenger fersk gjær…Enig, men det er verdt et par dager extra.
Riktig. Jeg kjøpte fersk gjær fra Bryggselv, men nå blir det Strømmen som heldigvis kun er 45 min fra Asker… kanskje ikke om du trenger fersk gjær…
Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?Det mener jeg også.
Har ikke lyst til å legge ut hele svaret fra bobestyreren, men klipper ut noen deler:
Dette er ikke 100% rett fram, men det er noe her jeg mener er åpenbart feil. Konkursboet har ikke "samlet inn" personopplysninger, men de har åpenbart behandlet dem og solgt dem videre. Det krever et gyldig behandlingsgrunnlag, som de kanskje kan ha, men det er ikke slik at de slipper å vurdere personvern fordi dataene var samlet inn av selskapet som gikk konkurs.
Videre er det, minst, tre forskjellige typer personopplysninger som er relevante her:
Ettersom konkursboet ikke vil utlevere personopplysningene, så er det uklart hva Brewhouse faktisk har kjøpt. Jeg tolker det som at det er profilinformasjon fra nettbutikken. Det holder, etter min mening, ikke å si at denne profilinformasjonen behandles med samme formål som det opprinnelige, når det gjøres av et annet firma. Opplysningene var hos Bryggselv for å ivareta reklamasjoner, returer, oversikt over tidligere salg osv. Det var ikke markedsinformasjon.
- Profilinformasjon fra nettbutikk
- Kjøpshistorikk
- E-postlister for markedsføring (nyhetsbrev)
Som sagt, jeg må jobbe litt med ei klage, men jeg mener at dette ikke holder mål.
Dette er altså ikke ei klage over Craftco og Bryggselv. De var ryddige her. Det er bobestyrer og muligens Brewhouse som har gjort feil her.
Jeg får en til tre om dagen, ser ikke noe økning.Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Uheldigvis for meg bruker jeg samme adresse til div offentlige instanser etc. og må holde et vist overblikk over hva som kommer, men uten daglig frisering drukner ønsket epost.
Det kan selvfølgelig også været et forsøk fra microsoft til å tvinge kunder over på betalt løsning, om enn en meget dårlig reklame for egne tjenester..
Jeg har ingen grunn til å tro at kundedata fra Bryggselv har havnet på avveie. Bryggselv ser ut til å ha brukt seriøse leverandører på IT-siden, og det samme gjelder Brewshop, så det er i grunnen ikke noe som tyder på at data derifra er stjålet (selv om det jo kan ha skjedd). Jeg klarer heller ikke helt å skjønne at bobestyreren eller noen andre skulle ha noe å tjene på å gjøre e-postadressene tilgjengelig for spamfabrikker.Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Egentlig godt å høre, så da skyldes den markante økningen noe annet.Jeg har ingen grunn til å tro at kundedata fra Bryggselv har havnet på avveie. Bryggselv ser ut til å ha brukt seriøse leverandører på IT-siden, og det samme gjelder Brewshop, så det er i grunnen ikke noe som tyder på at data derifra er stjålet (selv om det jo kan ha skjedd). Jeg klarer heller ikke helt å skjønne at bobestyreren eller noen andre skulle ha noe å tjene på å gjøre e-postadressene tilgjengelig for spamfabrikker.
Jeg har ikke merket noen endring mengden søppelpost.Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Uheldigvis for meg bruker jeg samme adresse til div offentlige instanser etc. og må holde et vist overblikk over hva som kommer, men uten daglig frisering drukner ønsket epost.
Det kan selvfølgelig også været et forsøk fra microsoft til å tvinge kunder over på betalt løsning, om enn en meget dårlig reklame for egne tjenester..