Craft co/ Bryggselv konkurs

Varer ut, og håndtering av retur funker fint. Men jeg har sendt dem tekniske spørsmål på ting jeg har lurt på/hatt problem med med flere ukers mellomrom, men får ikke svar på epost. Så det er tydelig at de har mer å henge fingrene i.
 
Min nylige erfaring med Brewshop: La inn bestilling torsdag 17. August, ordre behandlet mandag 21. August, ble lagt i pakkeboks i dag tidlig. Fikk melding fra Posten i går tidlig om at det kom til å bli forsinket, så kunne kanskje egentlig vært der i går.

Det er jo en helg innimellom der, så jeg er fornøyd :) Nokså liten bestilling, da det kun var noe som Strømmen ikke hadde på lager.
Husk også på at en del av veiene til Trøndelag har hatt visse utfordringer med været siste perioden.
 
Det mener jeg også.

Har ikke lyst til å legge ut hele svaret fra bobestyreren, men klipper ut noen deler:



Dette er ikke 100% rett fram, men det er noe her jeg mener er åpenbart feil. Konkursboet har ikke "samlet inn" personopplysninger, men de har åpenbart behandlet dem og solgt dem videre. Det krever et gyldig behandlingsgrunnlag, som de kanskje kan ha, men det er ikke slik at de slipper å vurdere personvern fordi dataene var samlet inn av selskapet som gikk konkurs.

Videre er det, minst, tre forskjellige typer personopplysninger som er relevante her:
  • Profilinformasjon fra nettbutikk
  • Kjøpshistorikk
  • E-postlister for markedsføring (nyhetsbrev)
Ettersom konkursboet ikke vil utlevere personopplysningene, så er det uklart hva Brewhouse faktisk har kjøpt. Jeg tolker det som at det er profilinformasjon fra nettbutikken. Det holder, etter min mening, ikke å si at denne profilinformasjonen behandles med samme formål som det opprinnelige, når det gjøres av et annet firma. Opplysningene var hos Bryggselv for å ivareta reklamasjoner, returer, oversikt over tidligere salg osv. Det var ikke markedsinformasjon.

Som sagt, jeg må jobbe litt med ei klage, men jeg mener at dette ikke holder mål.

Dette er altså ikke ei klage over Craftco og Bryggselv. De var ryddige her. Det er bobestyrer og muligens Brewhouse som har gjort feil her.
Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Uheldigvis for meg bruker jeg samme adresse til div offentlige instanser etc. og må holde et vist overblikk over hva som kommer, men uten daglig frisering drukner ønsket epost.
Det kan selvfølgelig også været et forsøk fra microsoft til å tvinge kunder over på betalt løsning, om enn en meget dårlig reklame for egne tjenester..
 
Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Uheldigvis for meg bruker jeg samme adresse til div offentlige instanser etc. og må holde et vist overblikk over hva som kommer, men uten daglig frisering drukner ønsket epost.
Det kan selvfølgelig også været et forsøk fra microsoft til å tvinge kunder over på betalt løsning, om enn en meget dårlig reklame for egne tjenester..
Jeg får en til tre om dagen, ser ikke noe økning.
 
Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Jeg har ingen grunn til å tro at kundedata fra Bryggselv har havnet på avveie. Bryggselv ser ut til å ha brukt seriøse leverandører på IT-siden, og det samme gjelder Brewshop, så det er i grunnen ikke noe som tyder på at data derifra er stjålet (selv om det jo kan ha skjedd). Jeg klarer heller ikke helt å skjønne at bobestyreren eller noen andre skulle ha noe å tjene på å gjøre e-postadressene tilgjengelig for spamfabrikker.
 
Jeg har ingen grunn til å tro at kundedata fra Bryggselv har havnet på avveie. Bryggselv ser ut til å ha brukt seriøse leverandører på IT-siden, og det samme gjelder Brewshop, så det er i grunnen ikke noe som tyder på at data derifra er stjålet (selv om det jo kan ha skjedd). Jeg klarer heller ikke helt å skjønne at bobestyreren eller noen andre skulle ha noe å tjene på å gjøre e-postadressene tilgjengelig for spamfabrikker.
Egentlig godt å høre, så da skyldes den markante økningen noe annet.
Mistenker storkonsern med ønske om økonomisk fortjeneste.
Legger merke til at disse søppelpostene har deaktivert blokkeringsknapp/funksjon, mens kjente avsendere har aktiv mulighet for blokkering på pc-versjonen.
Blokkering i app ser ikke ut til å ha noe virkning, og oppsett/regler for uønsket mail har ingen effekt.:mad:
Har begynt å rapportere alt som seksuelt upassende, så sparer jeg to klikk-en hobby skal man jo ha..
 
Er det noen som har lagt merke til en økt mengde søppelpost etter overtagelse av kundedata?
Det er mulig jeg er noe konspiratorisk, men min hotmail-konto mottar nå en enorm mengde søppelpost i innboksen, og mengden i søppelboksen er godt over 10x hva som var vanlig. Det ser ut til at søppelposten kommer fra samme fabrikk, altså har likt oppsett, men ulike produkt og avsender.
Uheldigvis for meg bruker jeg samme adresse til div offentlige instanser etc. og må holde et vist overblikk over hva som kommer, men uten daglig frisering drukner ønsket epost.
Det kan selvfølgelig også været et forsøk fra microsoft til å tvinge kunder over på betalt løsning, om enn en meget dårlig reklame for egne tjenester..
Jeg har ikke merket noen endring mengden søppelpost.
 
Såvidt jeg forstår har det dukket opp en ny forhandler i lokalene til Bryggselv på Rud. Håper folk kjenner sin besøkelsestid. For oss som bor på østsiden av Oslo-fjorden er det også mulig å få kjøpt råvarer hos Amundsen brewery på Bjørndal. Vet ikke om det har vært nevnt på forumet tidligere. Var innom der i går, og fikk en prat med sjefsbrygger Geoffrey – som viste seg å være en sambygding. En ekstra bonus er at vare-pickup befinner seg midt i bryggeriet. Man må bestille på nett: www.hopstore.no
 
Såvidt jeg forstår har det dukket opp en ny forhandler i lokalene til Bryggselv på Rud. Håper folk kjenner sin besøkelsestid. For oss som bor på østsiden av Oslo-fjorden er det også mulig å få kjøpt råvarer hos Amundsen brewery på Bjørndal. Vet ikke om det har vært nevnt på forumet tidligere. Var innom der i går, og fikk en prat med sjefsbrygger Geoffrey – som viste seg å være en sambygding. En ekstra bonus er at vare-pickup befinner seg midt i bryggeriet. Man må bestille på nett: www.hopstore.no
Skal på Holm brew på Rud idag og fylle opp lageret, ser de begynner å få opp varesortiment. Deilig med en butikk på de veier jeg ferdes
 
Egentlig godt å høre, så da skyldes den markante økningen noe annet.
Mistenker storkonsern med ønske om økonomisk fortjeneste.
Legger merke til at disse søppelpostene har deaktivert blokkeringsknapp/funksjon, mens kjente avsendere har aktiv mulighet for blokkering på pc-versjonen.
Blokkering i app ser ikke ut til å ha noe virkning, og oppsett/regler for uønsket mail har ingen effekt.:mad:
Har begynt å rapportere alt som seksuelt upassende, så sparer jeg to klikk-en hobby skal man jo ha..
Jeg har også fått en økt mengde søppel. Dessuten får jeg markedsføringsmail fra Brewshop, som jeg aldri har godkjent å få - og jeg ga heller aldri noen sånn tillatelse til Bryggselv, som ikke sendte noe, heller. Det finnes ingen knapp jeg kan trykke på for å bli sletta av lista, slik anstendige avsendere av sånt har. Jeg har henvendt meg til dem for å bli sletta, uten at det har hatt noen virkning. Nå har jeg prøvd igjen i dag, så får vi se.

Uansett; jeg kommer ikke til å handle noe fra dem uten at jeg er nødt til det.
 
Egentlig godt å høre, så da skyldes den markante økningen noe annet.
Mistenker storkonsern med ønske om økonomisk fortjeneste.
Legger merke til at disse søppelpostene har deaktivert blokkeringsknapp/funksjon, mens kjente avsendere har aktiv mulighet for blokkering på pc-versjonen.
Blokkering i app ser ikke ut til å ha noe virkning, og oppsett/regler for uønsket mail har ingen effekt.:mad:
Har begynt å rapportere alt som seksuelt upassende, så sparer jeg to klikk-en hobby skal man jo ha..
Kan varmt anbefale protonmail, tror enda ikke en søppelpost har sluppet igjennom der.
 
Tilbake
Topp