Takk for svar. Ja har lært meg at de kjører på en buskabel. 1wire "" det er jo genialt.DS18B20 er en digital sensor. Forlenging er ikkenoe problem. Ihvertfall ikke de lengdene du er inne på -
Det så jeg ikke. Han lager nye kort med ugjevne mellomrom. Du kan enten vente eller bestille ett av disse korteneJa, jeg vet, men der går det jo ikke å bestille, de har den ikke inne på lager...
Hei. Jeg kjøpte på finn!Hei. Jeg har en RaspberryPi 3, modell B, men finner ingen som selger: CraftBeerPi Extension Board.
Noen som har ett tips?
Takker for alle svar.
Kjapt spørsmål: Hvis man får strømbrudd under drift (f.eks. blåser en sikring under brygging), vil da CBP gjenoppta programmet når den får starta opp igjen?
Mer kritisk er det kanskje når man bruker det til gjæring der et forløp kan være tre uker med varierende temperatursteg.
Kan man styre craftbeerpi uten å være på samme nettverk?
Kjapt spørsmål: Hvis man får strømbrudd under drift (f.eks. blåser en sikring under brygging), vil da CBP gjenoppta programmet når den får starta opp igjen?
Mer kritisk er det kanskje når man bruker det til gjæring der et forløp kan være tre uker med varierende temperatursteg.
Jeg bruker en powerbank som tar over hvis strømmen går for en kortere periode, feks røket sikring. Det er veldig få banker som støtter dette, men jeg har testet denne:
https://no.rs-online.com/web/p/power-banks/7757508/
og kan bekrefte at den kan brukes som en "fattigmanns ups".
Den går over til batterimodus ja. Koplet helt vanlig:
Liten USB-psu til batteribankens "inn"-port, utgang fra batteribank til rpi. Banken lades så lenge den får strøm inn. Dersom strømmen brytes går den over i batterimodus, men dette gjøres såpass fritt for forstyrrelser at rpi holder seg på.
Andre batteribanker jeg har testet har ikke klart å holde stabil nok spenning ved overgang til batterimodus, noe som har ført til rpi restart.
Eneste negative jeg har på denne banken er at den har en trykknapp for av/på. Dvs at hvis den går tom for strøm i batterimodus må du fysisk skru den på igjen når strømmen er tilbake.
Det kan også nevnes at jeg ikke har brukt denne til craftbeerpi ennå, men testet den på en volumio boks(musikkstreamer på rpi). Kunne da bryte strømmen imens jeg spilte musikk, uten at musikken ble forstyrret.
Edit: Demotime!
Mnjaa, litt usikker på hvordan det fungerer internt i banken. Tør ikke håpe på at den kjører en slags 5v passthrough når den har strøm inn. Worst case så lader den samtidig som rpi bruker av batteriene, og så lenge den får mer ladestrøm enn det som brukes, så holder den hodet over vannet. Over tid vil jo dette selvsagt slite voldsomt på banken, men ved bruk i bryggesessions et par ganger i måneden betyr ikke det så mye. Tror dog ikke jeg ville brukt den som en UPS 24/365.Oki, takker for svar. så - kan man anta at den kjører via strømforsyningen til banken - når strøm er til stede?