Man slår jo ihjel mye av poenget med SSR med å bruke et relé til å tenne SSRen.
Men, detvil virke om switchefrekvensen er lav. Personlig ville jeg blitt lettere hysterisk om jeg måtte høre på konstant tikking. Nåvel, det er meg.
Ser at Kjell har 2N2222 NPN transistorer i pakker på hundre for en femtilapp og ett motstandssortiment med 1460 motstander til 150kr.
Om ikke annet kan man feste motstanden og transistoren på en papplate med smeltelim.
Skal ikke så mye fantasi til for å smokke ihop de to komponentene på en bedre og mer stabil måte heller.
Men det er også meg. (Jeg hater smeltelim!)
Et alternativ er som
@Amarillo sier å skaffe seg SSR som leverandør/produsent garanterer at tenner ved 3.3 volt logikk. EBay og Ali utgår dermed.
Sjekk feks.
https://no.rs-online.com/web/c/rela...94534429&sort-by=P_breakPrice1&sort-order=asc
Legg merke til at det er få som er spesifisert til å tenne under 3volt, men mange som har 3volt som minimum control voltage. Lek litt med søkefiltrene. Sjekk databladene.
3volt minimum controll voltage vil sannsynligvis virke, men man er uten tvil på den nedre kanten av toleransene.
Rasberry pi har forøvrig 5volt tilgjengelig på pin 2 og 4, og med en driverkrets har man da beveget seg betydelig lengre inn i toleransevinduet.
SSR med høy Kinafaktor er litt hit n miss. Var borti et som ikke ville tenn før det fikk over 8volt..