Da er blichmann boilermaker bestilt

Rutof skrev:
AudunWS skrev:
Odland skrev:
Jeg har hatt nærmere 12 kg opp og mener fast ogh bestemt at jeg skal klare 13, med litt tørr mesk

Når jeg brygger med 13kg i min 15G så er den rimelig full. Hmmmm, må brygge noe sterkøl og se hvor mye jeg får oppi :) Brew Strong!

Selv lyst å brygge Barleywine ;)

Slik ble min siste barley wine: http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=5718.msg81168.msg#81168
 
Gahr skrev:
Rutof skrev:
AudunWS skrev:
Odland skrev:
Jeg har hatt nærmere 12 kg opp og mener fast ogh bestemt at jeg skal klare 13, med litt tørr mesk

Når jeg brygger med 13kg i min 15G så er den rimelig full. Hmmmm, må brygge noe sterkøl og se hvor mye jeg får oppi :) Brew Strong!

Selv lyst å brygge Barleywine ;)

Slik ble min siste barley wine: http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=5718.msg81168.msg#81168

Takker :)

Hvor lenge lagrer du et slikt øl. Før du drikker det ?
 
Bare å glede seg. Ikke ta imot meskeråd fra Aleksander "Stuck Mash" Bauset om mesking i den så gå det greit. ;)
 
Odland skrev:
Bare å glede seg. Ikke ta imot meskeråd fra Aleksander "Stuck Mash" Bauset om mesking i den så gå det greit. ;)

Hehe, jeg har ihvertfall testet grensene på andre måter enn hva som er maks mengde malt i den  ;)
All in all en god erfaring...
 
SÅ lenge du brøler "For Videnskaben!" før krumspringene dine, er alt lov.

Selv tester jeg ut effekten av å la mesken stå igjen i meskegryta i 3 (!!!) uker  :eek:ppkast:
 
Dæven Kim!! Det står respekt av sånt!!
Det var selvfølgelig for å dyrke frem en solid stamme Lactobasilus:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Odland skrev:
Selv tester jeg ut effekten av å la mesken stå igjen i meskegryta i 3 (!!!) uker  :eek:ppkast:


Not a nice smell,.... Et lite hint...... Det er matavfall i morgen.
 
Skal du gjøre vitenskap av det, bør du tilsette humle i kjelen, meske engang til , deretter sette det bort for spontangjæring. Uten kok... ;)
 
rynura7e.jpg


Da er alt kommet i hus. Raskt levert. Ble også mye billigere ;)
 
Rutof skrev:
Jepp de var snille :)

Ble totalt kr 3390.-

Boilermaker
Falsk bunn
Autosparge
Thrumeter

Den kan komme i ettertid hvis du fikk den levert med bud. Har til tider kommet uker etter levering her hos meg, bl.a på kjeler fra MoreBeer
Men en må jo håpe det beste
 
AudunWS skrev:
Rutof skrev:
Jepp de var snille :)

Ble totalt kr 3390.-

Boilermaker
Falsk bunn
Autosparge
Thrumeter

Den kan komme i ettertid hvis du fikk den levert med bud. Har til tider kommet uker etter levering her hos meg, bl.a på kjeler fra MoreBeer
Men en må jo håpe det beste

Niks :)

Mva er betalt :) til posten :)
 
Tilbake
Topp