Dampkondensator fra Craft Hardware

Ja lukter kål når man koker. Skal prøve å ha lokk med hull i neste gang. Kanskje mindre lukt da. Hender jeg åpner lokket noen ganger under kok og slipper ut litt herlig vørter lukt. Blir som luft forfriskende middel
 
Testa kondensatoren for første gang i går.

Totalinntrykk: Funker supert, men lukter rart.

Først tallene:
6,5% avdamping i timen
Effekten på kokeplata (induksjon) var 1400W av 3500W.

Jeg har selv en sånn sak på vei i posten tiltenkt brukt på en Brewzilla 65L og litt interessert i om du husker hvilken effekt du hadde på plata under kok uten kondensatoren....
 
Neste steg, 1700W. Derfor veldig lite forandring for min del.
Takker... Ser bruksanvisninga til BZ'n indikerer at 2000w skal være nok til å opprettholde kok på en 50L batch. Neste steg ned blir 1500w så da burde det kanskje være innafor. Regner med at omgivelsestemp spiller inn her og, selv om jeg har isolert maskinen. Vi får se når jeg får testa :)
 
Takker... Ser bruksanvisninga til BZ'n indikerer at 2000w skal være nok til å opprettholde kok på en 50L batch. Neste steg ned blir 1500w så da burde det kanskje være innafor. Regner med at omgivelsestemp spiller inn her og, selv om jeg har isolert maskinen. Vi får se når jeg får testa :)
Vet ikke hva det er som gjør at jeg må ha så høy effekt. I går prøvde jeg å la den få intenst kok på 2000W og la den stå der i noen minutter før jeg skrudde ned, men om jeg gikk under 1400W var det såvidt det bevegde seg i overflaten.

Men jeg må også poengtere at jeg bruker induksjonsplate. Tviler på at det da er et lineært forhold mellom forbrukt effekt og varmeeffekt. Kan hende at steget mellom 1400 og 1000W har et større gap i varmeutvikling enn 1400 og 1700W.
 
Tilbake
Topp