Deilige bilder!!!

Vis vedlegget 41694

Ikke fullt så deilig bilde. Tatt etter rengjøring av benk. Her var det mye gjær du.

Jeg har begynt å skylle ut kolben med kokt vann før bruk, for å bli kvitt alle rester av starsan. Forelpig er det bare en teori, men det ser ut til å ha hjulpet. De siste gangene har jeg ikke vært plaget med at gjæren kryper ut av kolben, og det har pleid å være et ganske plagsomt problem.
 
Hos meg også. Ble så lei av det at jeg en periode nå bruker kun tørrgjær, og steike så mye enklere det er. Må ta en evaluering etterhvert, men hvis jeg er fornøyd med resultatet så fortsetter jeg nok med det.

Og Star-san har nok ikke noe med dette å gjøre, jeg har alltid kokt vørteren i kolben, og det skjer allikevel.
 
Hos meg også. Ble så lei av det at jeg en periode nå bruker kun tørrgjær, og steike så mye enklere det er. Må ta en evaluering etterhvert, men hvis jeg er fornøyd med resultatet så fortsetter jeg nok med det.

Og Star-san har nok ikke noe med dette å gjøre, jeg har alltid kokt vørteren i kolben, og det skjer allikevel.

Når du koker i kolben får du kanskje et seigt belegg på innsida som skummet kan klatre på?

Nok en tynn teori. Men det har blitt bedre her etter at jeg skylte ut starsan'et. Det kan sjølsagt være tilfeldigheter; jeg har ikke satt så mange startere med den nye metoden ennå.
 
Jeg synes det hjelper på begge deler, men det kan ha vært tilfeldig. Gikk bare ut i fra at det reduserte gjærskummingen.

Jeg skal ikke hevde noe veldig sterkt her. Gjæroppførsel er noe det er vrient å bli klok på:(. Jeg brukte skumdreper tidligere, og det skumma over i kolben likevel. Så jeg kutta det ut. Nå er jeg litt spent på hva som skjer framover, med min nye teori:confused:.
 
Hva som ble med i kofferten hjem fra San Francisco

dba1a3aeb1ec73ad5c5fab95b2590427.jpg


b68de57963058bca8869e4b9c8d7c813.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Plena på hytta klippet for siste gang i år, da smaker det med en kortreist Jålbukk. Lite smak av bringebær (som forventet), men frisk og god.

PSX_20190928_125518.jpg j
 
Tilbake
Topp