Deilige bilder!!!

Rune81 skrev:
Ørnegård skrev:
Motstrømskjøleren til vårt nye bryggeri fra MoreBeer

Her er vår:
gugybeje.jpg


Forøvrig en utrolig effektivitet på disse :) må følge med så en ikke kjøler for mye.

Sexy!

Details, details, please!
 
Gahr skrev:
Faktisk så vondt i magen at det er godt å reparere med en Corona med lime...

hehe  Hvis noe skulle stoppe latteren måtte det bli en Corona med lime!

Eller et eller annet blandet med melk.
 
protto skrev:
Rune81 skrev:
Ørnegård skrev:
Motstrømskjøleren til vårt nye bryggeri fra MoreBeer

Her er vår:
gugybeje.jpg


Forøvrig en utrolig effektivitet på disse :) må følge med så en ikke kjøler for mye.

Sexy!

Details, details, please!
Williamsbrewing.com
Kjøler 30liter fra kok til 27grader på 10min, og til 17grader på 15min. Med 8,5grader på kjølevann.
 
StoreMy skrev:
Burde du ikke heller tilsette litt O2-ekstrakt for å få fart på gjæringen?

O2-ekstrakt ;) Ja da tror jeg du kunne tjent noen kroner...

Må få kjøpt noen tomme sprøyter slik at jeg får delt opp det. Totalt tilsvarer det 1300IBU i en batch på 19L 1.050OG
Det er mye:)
 
mikslen skrev:
Odland skrev:
Hvor fikk du fatt i den der? Vil teste en hel i en batch og så måle IBU.

Står på boksen;) Men tør jeg spørre hvorfor du vil bruke en hel boks i en batch?

Fordi Kim er Kim. Mikkeller har laget ølet "1000 IBU", men noe sier meg at det kun er teoretisk IBU. Det hadde vært interessant å se hvor bittert det hadde blitt om det FAKTISK var 100 IBU i et øl. Men det spørs vel om det er mulig å løse opp så store mengder ekstrakt i vørteren...
 
Humleekstrakt er forøvrig et godt utgangspunkt for å teste om den kalkulerte bitterheten man har i et hjemmebrygget øl med vanlig humle smaksmessig stemmer rimelig overens med det man får når man bruker ekstrakt.
 
Gahr skrev:
Humleekstrakt er forøvrig et godt utgangspunkt for å teste om den kalkulerte bitterheten man har i et hjemmebrygget øl med vanlig humle smaksmessig stemmer rimelig overens med det man får når man bruker ekstrakt.

Dette er CO2- ekstrakt som i motsetning til isomerisert ekstrakt også inneholder aromaoljene som gjør at den også vil avgi en viss aroma og smak ved bruke senere i kokinga. Står ikke hvilken humle den stammer fra, men er oppgitt til å gi en sitrus,gran,krydder aroma. Sikret seg bra der altså.

Er det bare whitelabs som vi private kan bruke for å få vite faktiske IBU i en batch?

Jeg skal bruke det som bittertilsetning i DIPA for å ikke få så my plantemateriale i kjelen. Følger i fotsporene til de store DIPA i USA.
 
Tilbake
Topp