Deilige bilder!!!

Vis vedlegget 31692 Tror dette passer under deilige bilder. Holder på en en stout som skal på eikefat. Prøvde dobbelmesking for første gang, planlagt OG var 1.100. Beregna 70% meskeeffektivitet.
SG før 2 timers kok er 1.104 :)

Har 600b illsinte gjærceller klar til kamp, men jeg vet ikke om det blir nok til denne gravityen.

Hvor mange liter? Du kan jo tilsette mer gjær etter et døgn, Thomas Hardy blir laget med tre gjærtilsetninger.
 
Hvor mange liter? Du kan jo tilsette mer gjær etter et døgn, Thomas Hardy blir laget med tre gjærtilsetninger.

Jeg endte opp med å vanne den ut med 3 liter under kok, fikk 24 liter i gjæringskaret. 1.115 ble OG.
Kjørte på med 1l/min i 2 minutter oksygen og tenkte å gjøre det på nytt etter 12 timer.
Det bobler friskt i gjærlåsen nå allerede, er spent på hvordan det blir :) Burde jeg tilsette mer gjær ved flasking?
 
3f21f34e84ae9d40c3b648289a9ef0c8.jpg


Fikk et innfall : bestemte meg for å teste "kjøpe-øl"


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
hmmm hverken Rekved eller Stone porter er tilgjengelig på nett hos vinmonopolet. Eller er det bare jeg som har blitt blind?
 
hmmm hverken Rekved eller Stone porter er tilgjengelig på nett hos vinmonopolet. Eller er det bare jeg som har blitt blind?

Du er nok dessverre ikke blind...
Disse er vell utgitt på spesial slipper, så kun på spesial pol.

Faen at jeg ikke stakk innom Hamar polet når jeg var i Lillehammer i helgen, giret på den Rekved Nr 1.
 
hmmm hverken Rekved eller Stone porter er tilgjengelig på nett hos vinmonopolet. Eller er det bare jeg som har blitt blind?

Lett etter de selv.. de stod bare ute i ølseksjonen i sjappa.. det kryptiske er at scannet barcode i appen hjemme så dukket de opp som "bestillingsvare" men ikke søkbare.. hmm.. Ville egentlig ha nr 4 fra rekved.. Stone nappet jeg bare med [emoji16][emoji1303]
Samt noe rare ipas.. evil cousin etc.. Skal man ha er servicen på polet bra (min erfaring) Ellers.. skrik ut, hjelper gjerne til [emoji56][emoji1308]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp