Dele gjær med andre

v91

 
Hei

Jeg har nå drevet med brygging en stund og synes gjæren er noe av det mest spennende med hele hobbyen. Har derfor opprettet en side for å dele gjær med andre http://findslurry.com/. Meningen er at du skal kunne få gjær fra andre, men også kunne følge gjæren mens den går fra brygg til brygg. Noen som har tips til hva mer dere ville hatt med her? Gjort annerledes?
 
Takk for det :) Kjører siden i en test fase, siden det fortsatt kan være noen små feil i den. Så det er fritt fram å teste/prøve seg frem. Sletter alt og går "live" om ca en uke :)
 
Er ny i gamet, men synes det med gjenbruk av gjær høres spennende ut. Det jeg lurer på, er hvor mye slurry trenger man for å lage en ny ladning. Finnes det noen eksakt formel for hvor mye man trenger til en gitt andel med brygg? 
 
fikk bare feilmelding når jeg prøvde å legge inn gjæren jeg vasket idag. et eller annet wrong gateway.
 
Gjersøe skrev:
Er ny i gamet, men synes det med gjenbruk av gjær høres spennende ut. Det jeg lurer på, er hvor mye slurry trenger man for å lage en ny ladning. Finnes det noen eksakt formel for hvor mye man trenger til en gitt andel med brygg? 

Mrmalty.com, finn gjærkalkulatoren under tools og velg repitching from slurry eller noe slikt :)

Ellers, veldig bra initiativ v91 :)
 
Får ikke lagt inn de jeg har. Burde også legge inn flere alternativer på beer type.
 
Ser det er et lite problem der. Det går nå bare å legge inn gjær typer som eksisterer allerede. Skal fikse det i kveld :) Øl typer har jeg bare lagt inn noe eksempler, kan legge inn et par til.
 
Takk for tilbakemeldingene :) Nå er feilen fikset og dere kan legge til gjærtyper som ikke er i databasen
 
Det var rart. Jeg ser ingen feilmelding i loggen heller. Fyller du ut alle feltene?

PS når du får lagt den av må du huke av "The yeast is available" for at andre skal kunne se den
 
Jada, prøvde på nytt nå.
Fylte inn alle feltene og huket av på "The yeast is available" når jeg trykker "add" så skjer det ingenting. Alle feltene blir blanket ut og den kommer ikke opp noen steder.
 
Det fungerer fint hos meg, men det er derfor jeg har test fase. Hvilken nettleser bruker du?

La også me ett bilde som viser hvilke valg jeg har gjort (som virker)
 
Kanon! Dette skal jeg være med på :)

Kanskje det  kan være en mulighet å skrive mengden slurry du har til overs?
 
Jeg bruker Chrome. prøvde i Explorer og der fikk jeg lagt til. Så nå ligger den på my strain, men ikke på forsiden
 
Takk, skal se hva som gjør det. Hvis du bytter "location" til "Krokkleiva" får du den opp :) Den viser bare det som er i nærheten av deg, default er stavanger
 
Tilbake
Topp