Deltakere NM i hjemmebrygging?

Noen som har info om hvor mange som bruker å delta i NM i hjemmebrygging?
Å hvor mange som er med i publikums favoritt?
 
Jeg mener å huske at antall PF (publikums favoritt) øl ligger mellom 18-35. Dette varierer nokså mye. Bare det er én deltaker som tar med 8 fat så stiger det brått :). Det er mange som tar med mer enn ett fat  :biersmile:.

Antall deltakere i flaskekonkurranse (og da mener jeg antall innsendte brygg, også her gjerne flere brygg per de fleste deltakere) så havner dette fort på 35-70. Ølet til flaskekonkurransen forbedømmes noen dager til én uke før NM og de tre beste brygg i hver av de fem kategoriene kommer videre til finalen. Disse bryggene blir da smakstestet på selve NM av dommerpanelet.

Tenkte du delta selv i noen av kategoriene?  ;)
 
Har nokk planer om det.
I førsteomgang tenker jeg på flaske kokuransen, men er fristet til å prøve meg med et brygg på publikums favoritt.
Får se hva man får i gang (å har igjen :godtoel:) til den tid :brygging:
 
Se norbrygg.no -> Konkurranser; under pressemeldingene fra hver konkurranse står det hvor mange brygg som deltok i flaskekonken og PF! :)
 
Lars Bjørnstad skrev:
Se norbrygg.no -> Konkurranser; under pressemeldingene fra hver konkurranse står det hvor mange brygg som deltok i flaskekonken og PF! :)

Hehe, det var nettopp det jeg gjorde ;D
 
:angel:

Har meldt på Knuthaugen dark&foggy  :ilike:

Gjemmer også 4 av de til neste NM hehe  :angel:
 
Husk at man helst skal ha 7 flasker av hver øl. 4 brukes til NM og dersom man gjør det veldig bra der (havner bland de beste 3 brygg) så skal man ha øl igjen til Skandinavisk Mesterskap i Danmark. Har man ikke det så mener jeg (men er ikke sikker) at nestemann med nok øl får anledning til å stille der.
 
Jan Morten skrev:
:angel:

Har meldt på Knuthaugen dark&foggy  :ilike:

Gjemmer også 4 av de til neste NM hehe  :angel:

Og trukket dem (ingen karbonering samt ultrasyrlig :eek:) grunnet muffens.

:help: Mitt første algrain  :'( brygg og rett i dass. . .
 
Oida, det var kipt da, Jan Morten. Men greit nok å trekke dem for det er ikke mye å vinne på å la ødelagt øl delta. Du får heller satse hardt på NM2009 :).
 
Tilbake
Topp