Jeg prøvde meg med å karbonere ved å fylle flaskene rett fra gjæringskaret og så ha i oppmålt dextrose for så å korke. Noen som har noen erfaringer med dette?
Rent bortsett fra at jeg bruker vanlig sukker oppløst i vann, sukkerlake, og måler opp riktig mengde ml med en liten sprøyte kjøpt på apoteket så har jeg bare gode erfaringer med slik metode for karbonering sålenge det er snakk om mindre mengder flasker. Tapper normalt mesteparten på fat og kanskje flaskekarbonerer opp til 12 flasker på en batch. Ser at de som flasker mye kanskje skyr unna dette arbeidet, men det var jo derfor jeg kjøpte fatløsning i utgangspunktet.
Sålenge det du måler opp/veier er korrekt beregnet blir jo mengden karboneringssukker pr. flaske bombesikkert
Før jeg gikk over til fat, brukte jeg alltid Coopers karboneringsdrops. Har sett at ikke alle her inne er fornøyd med dem, men har personlig aldri hatt noen problemer. Jevn, grei karbonering har det blitt, og aldri bomber.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.