Hei.
Jeg ønsker å oppgradere litt på min 50 liters meskekjele med påsveiset kran.
I første omgang ønsker jeg å montere et termometer i forbindelse med kranen.
Har lest at det er gunstig med et termometer lokalisert ved kranen, da det ikke vil være "i veien" inne i kjelen, samt om en bruker pumpe så vil vannet som sirkulerer være en god indikator på temperatur.
(side note: Pumpe skal kjøpes inn i nærmeste fremtid det også).
Det hadde vært ypperlig om termometeret hadde en liten LED skjerm som viste temperaturen.
Tenker at WIFI eller programvare for avlesning av temperatur er litt over mitt ferdighetsnivå.
Min tanke er å kjøpe et digitalt termometer som jeg kan montere på utsiden av kjelen, men før selve kranen.
Altså en slangs T-formet ekstensjon mellom kjele og kran hvor termometer kan skrus ned. Håper jeg klarte å forklare det greit.
Har noen erfaring med digitale termometer til slikt bruk?
Vil det kunne gå på batteri, eller trengs det ekstern strømkilde?
Jeg ønsker å oppgradere litt på min 50 liters meskekjele med påsveiset kran.
I første omgang ønsker jeg å montere et termometer i forbindelse med kranen.
Har lest at det er gunstig med et termometer lokalisert ved kranen, da det ikke vil være "i veien" inne i kjelen, samt om en bruker pumpe så vil vannet som sirkulerer være en god indikator på temperatur.
(side note: Pumpe skal kjøpes inn i nærmeste fremtid det også).
Det hadde vært ypperlig om termometeret hadde en liten LED skjerm som viste temperaturen.
Tenker at WIFI eller programvare for avlesning av temperatur er litt over mitt ferdighetsnivå.
Min tanke er å kjøpe et digitalt termometer som jeg kan montere på utsiden av kjelen, men før selve kranen.
Altså en slangs T-formet ekstensjon mellom kjele og kran hvor termometer kan skrus ned. Håper jeg klarte å forklare det greit.
Har noen erfaring med digitale termometer til slikt bruk?
Vil det kunne gå på batteri, eller trengs det ekstern strømkilde?